Čitaj mi!

Autobus za "srebrnu zvezdu"

Stručnjaci "Mercedesa" kažu da je autobus koji će proizvoditi zajedno sa "Ikarbusom", po kvalitetu i izradi, zaslužio da nosi "srebrnu zvezdu". U projekat je uključeno više od 100 malih i velikih preduzeća u Srbiji. Autobus ima više od 51 odsto domaćih delova, pa će moći bez carine da se izvozi i na rusko tržište.

Treća faza izrade prototipa gradskog autobusa, koji "Ikarbus" pravi zajedno sa "Mercedesom", privodi se kraju. Stručnjaci "Mercedesa" kažu da je proizvod po kvalitetu i izradi zaslužio da nosi "srebrnu zvezdu", tako da će i ovo biti izvozni adut naše fabrike. Naši stručnjaci iz "Ikarbusa" su za samo tri meseca uspeli da konstruišu i naprave taj autobus.

"Mercedesovi" stručnjaci su dva dana kontrolisali zavarivanje, antikorozivnu zaštitu i proveravali sve sklopove.

Na kraju su dali zeleno svetlo da se ovaj autobus može prodavati pod "Mercedesovim" znakom.

Imaće vrhunski dizajn koji će prvi put na našim prostorima biti propraćen vrhunskim kvalitetom materijala.

Tehnički direktor "Ikarbusa" Petar Baltić napominje da je ta kompanija poslednjih nekoliko godina dosta uložila u projektovanje autobusa.

"Naime, koristi se programski paket "Katija", tako da se dizajn autobusa radi direktno. Šalje se sa "Katije" na CMC mašine, gde se pravi model u drvetu. Nakon toga se taj model šalje domaćim proizvođačima plastike, tako da se kvalitet i preciznost plastičnih delova dovodi gotovo na savršen nivo", objašnjava Baltić.

"Mercedes" će sa "Ikarbusom" potpisati ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji.

Ugovor garantuje da će "Mercedes" isporučivati šasije fabrici u Zemunu, koja će praviti nadgradnje u saradnji sa domaćim dobavljačima.

Posle prodaje gotovog autobusa, dobit će se deliti na osnovu uloženog rada i kapitala.

"Mercedes" će pomoći "Ikrabusu" da ove autobuse plasira van granica, ali najbolju prodaju očekuju na domaćem tržištu.

Generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić napominje da je kapacitet fabrike 200 vozila godišnje.

„Ove godine mogli bismo da proizvedemo 100 ovakvih autobusa, koji su neophodni našem gradskom saobraćaju kako bi zanovio naš vozni park. Do sada je "Mercedes" tri puta kontrolisao naše autobuse, pa kako sada stvari stoje, ovaj gotov autobus biće izložen na sajmu komercijalnih vozila u Beogradu, krajem marta", kaže Vićentić.

Šasija za vozilo je iz "Mercedesove" fabrike u Španiji, a na njoj je za tri meseca tim konstruktora "Ikarbusa" projektovao nadogradnju, i napravio specijalne alate.

Više od 100 malih i velikih preduzeća u Srbiji uključeno je u ovaj projekat. Od Valjaonice bakra "Sevojno" do "Tigra" iz Pirota, preko "Prve petoletke" iz Trstenika i pribojskog "Poliestera".

Autobus ima više od 51 odsto domaćih delova, pa će moći da se bez carine izvozi i na rusko tržište.

broj komentara 18 pošalji komentar
(ponedeljak, 10. feb 2014, 19:48) - anonymous [neregistrovani]

srpska pamet

Sada ispade da smo sve sami mogli, kako to deluje naivno. Ljudi moji danas nije teško nešto proizvesti mnogo je teže to prodati. Ne treba nama Marcedes da pokaže kako se prave autobusi već da proda te autobuse jer ima ozbiljnju prodajnu mrežu. Kakvu mrežu ima Ikarbus nemojte da pričate nebuloze, da smo znali sami da radimo ne bi danas bila Srbija tu gde jeste u dronjcima. Daj bože da dođe više ovakvih firmi svetskog renomea.

(ponedeljak, 10. feb 2014, 19:47) - anonymous [neregistrovani]

svaka cast

200 autobusa jeste malo, ali bolje i tih 200 pa da se uzme neka lova i plate radnici nego da se ugasi cela firma... ne moze se od trznih centara i magle ziveti...

(ponedeljak, 10. feb 2014, 19:33) - anonymous [neregistrovani]

Njemci

Lukavi i pametni Njemci, preko Srbije ce izvoziti svoj brend bez carine u Rusiju i na veliko rusko trziste.

(ponedeljak, 10. feb 2014, 17:38) - anonymous [neregistrovani]

Autobus

Dizajn pomalo podseća na Bredamenarinibus, ali to me nečudi, jer je Ikarbus ranijih godina sa njima sarađivao. Sviđa mi se što ipak ostaje autentični Ikarbus, prepoznatljiv po svom dizajnu, a ne Mercedes :)

(ponedeljak, 10. feb 2014, 17:37) - anonymous [neregistrovani]

Ikar

Izgleda lepo, ako je to onaj sivi autobus na renderima, jer tu prepoznajem Ikarbusa. Dobro je što ostaje njihov proizvod i što će nostiti i Ikarbus znak, dok će "zvezda" biti u drugom planu.

(ponedeljak, 10. feb 2014, 16:12) - anonymous [neregistrovani]

200 komada

Koliko se secam Ikarbus je 2006. imao godisnju proizvodnju od 650 autobusa.

(ponedeljak, 10. feb 2014, 14:55) - Jeremija [neregistrovani]

__

200 komada godišnje je više nego smešna količina, toliko autobusa ozbiljnije fabrike naprave mesečno.

(ponedeljak, 10. feb 2014, 14:17) - borchaSRS [neregistrovani]

...

Jedino su vlasti u Srbiji bile nesposobne da zadrze cak i "Logoe" svojih autoindustrija, cak je i  Dacia zadrzala ime, a mi brze bolje sve dadosmo zapadnjacima, cak i ime.

(ponedeljak, 10. feb 2014, 13:57) - anonymous [neregistrovani]

Paralela

Ovo sto prica inzinjer u nasoj zemlji postoji oko trideset godina. Idite na sajt VTI-a i videcete da je ovo o cemu on govori korisceno jos osamdesetih godina, a oprema je kupljena za razvoj Novog Aviona. Catia je tada kupljena od Francuza za ogroman novac. U VTI-u se koristi CAD/CAM aplikacija, a uz pomoc modernih CNC masina vrse izradu modela. Kontrolu vrse uz pomoc 3D kordinatne merne masine. Zasto se nikada niko ne seti njih nije mi jasno, mozda ljudi i ne znaju da imaju takvu instituciju u zemlji, plus taj model autobusa su mogli da testiraju u najvecem vazdusnom tunelu u ovom delu Evrope. Mada ovo sa Nemcima verovatno ima politicke konotacije!

(ponedeljak, 10. feb 2014, 13:47) - bata [neregistrovani]

procenat

A zasto se nasi ne potrude da autobus bude 100% izradjen od srpskih delova ?
Nece to moci jer nemamo mi taj mentalitet.
Sreca nasa da su nam rusi otvorili svoje trziste jer su svi ovi stranci ulozili kapital u srbiju zbog ruskog trzista a ne zato sto vole srbiju.