petak, 28. dec 2012, 11:38 -> 16:05
Kinezi grade još dva auto-puta
Potpisan predugovor za izgradnju auto-puteva od Pojata do Preljine i od Novog Sada do Rume, u dužini od oko 140 kilometara sa Kineskom korporacijom za puteve i mostove. Vrednost radova 642 miliona evra.
Ministarka za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Verica Kalanović potpisala je sa Kineskom korporacijom za puteve i mostove predugovor za izgradnju dva auto-puta u Srbiji: od Pojata do Preljine na Moravskom koridoru i za auto-put Novi Sad–Ruma, u ukupnoj dužini oko 140 kilometara.
Vrednost radova je 642 miliona evra. Reč je o izgradnji auto-puta u punom profilu sa šest traka od Pojata do Preljine, u dužini 109,6 kilometara gde bi radovi mogli da počnu već na proleće i izgradnji auto-puta sa četiri trake od Novog Sada do Rume u dužini od 27 kilometara, uključujući i izgradnju tunela kroz Frušku goru.
Kalanovićeva je rekla da za auto-put Novi Sad–Ruma još nisu završeni projekti, što će biti učinjeno u 2013. godini.
Ministarka je rekla da će radove finansirati Eksim banka Kine pod veoma povoljnim uslovima – rok otplate je 20 godina, grejs period pet godina, a maksimalna kamata iznosiće dva i po odsto.
Rok za izgradnju Moravskog koridora je četiri godine, a za auto-put Novi Sad–Ruma 30 meseci.
Predviđeno je da domaće firme učestvuju u realizaciji projekta sa 45 odsto, a prosečna izgradnja po kilometru koštaće 4,72 miliona evra. Kineska korporacija već gradi most u Beogradu između Zemuna i Borče.
Ministarstvo građevine i urbanizma potpisalo je juče predugovor za izgradnju dela Koridora 11 od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga sa predstavnicima kompanije "Šandong haj-spid grup" iz Kine. Vrednost te investicije je 333 miliona dolara.
Kinezi
Ja sam uvek govorio da su nam Kinezi prava braca a ne Rusi.
kamata
znam da smo svi mi pametni ali ipak ja nemogu izracunati koliko cemo kamate na to platiti za 20 godina? 2,5% djeluje malo ali neka mi to neko izracuna na 20 godina. ja jedino znam kada sam kucu kupovao i "vrlo povoljna kamata" od 6,00% bila, za 30 godina trebao bih duplo platiti. 100,000 kredit + 100,000 kamate na 30 godina sa kamatnom stopom od 6,00%. pozdrav
Cena po km.
Nije tacno da cena autoputa u ravnici kosta 1 mil po km. Cena km autoputa u punom profilu, kosta izmedju 2-3 i 15 miliona. Naravno to za 15 je ako ima jako skupih objekata a 3-4 je ako je u ravnici. Pa i tu u ravnici treba napraviti nasip, celu konstrukciju, denivelisan rampe, kvalitetan kolovozni zastor... Ovih 4,73 u proseku je dosta povoljno.
sta ce nam auto put?
neka mi neko objsni ekonomsku korisnost autoputa Preljina - Pojate (bolje reci Cacak- Krusevac) ? Pa narod nema leba da jede vi gradite autoputove iz kredita, svasta.
европа
руси дали кредит кинези граде путеве стварно се без европе не може
kilometar
Kad se vec obavestavate po internetu - procitajte lepo sta pise: kilometar po traci autoputa kosta u ravnici oko 1 milion evra itd ...
dobro
je sto nam kinezi grade rutu koja ce da unosi novac,a bas zato sto smo za 78dana bombardobanja onesposobljeni u svemu,ovo ce nam dobro doci kad kinezi grade,jer oni imaju radnike na pretek za ovakav projekat i brze ce da se zavrsi i brze ce mo imati dobre puteve i dobru korist,a nasim firmama ne verujem jos,umesto 30 cm sloja nasi bi stavili 10 cm,a kod kineza to nema.
Problem
Problem kod nas Srba je sto svi znaju sve bolje od svakoga...
Prosek
Koliko sam ja razumeo, prosecna cena je 4,72 miliona evra. Ako neznate sta znaci "prosecno" vratite se u osnovnu skolu i naucite! Spominjete 1, 2, 3 miliona po kilometru i mislite da ste izmislili svet, a ne pitate se koliko kosta kopanje tunela i druge prepreke. Koliko vidim kod nas su svi pametni samo kad neko nesto pocne da radi, taj nista nezna! Budite srecni sto je neko poceo da radi i gradi. Prethodne vlasti su vise puta dobijale kredite za puteve koji ne postoje, pa se vi sada zapitajte sta znate!
komentari