Čitaj mi!

Kako povećati prodaju automobila

Prodaja automobila u Evropi pala za 50 odsto. Reciklaža automobila starijih od 15 godina, subvencionisanje akcize za gorivo i prodaja privrednih vozila bez PDV-a, najčešći predlozi koje su evropski proizvođači uputili vladama svojih zemalja da bi povećali prodaju.

Automobilska industrija u Evropi, osim u Nemačkoj, beleži pad prodaje novih vozila i velike gubitke. Na jugu Starog kontinenta, prodaja je pala za 50 odsto, najviše u poslednje dve decenije. Kod nas, za više od 40 procenata u odnosu na prošlu godinu, a gotovo 80 odsto manje nego rekordne 2008. godine.

Evropski proizvođači uputili su vladama svojih zemalja predloge o tome kako povećati prodaju i sačuvati radna mesta u fabrikama.

Najčešći predlozi - reciklaža automobila starijih od 15 godina, subvencionisanje akcize za gorivo i prodaja privrednih vozila bez PDV-a.

Dok čeka odgovor Vlade u Rimu, "Fijat", u dogovoru sa jednom naftnom kompanijom već nudi pogodnosti: ako kupite njegovo vozilo, godinu dana gorivo plaćate upola jeftinije, što je zapravo popust od 1.200 do 4.500 evra po modelu. I ostali kreću "Fijatovim" stopama.

"Tražićemo od svih zemalja gde se prodaje nasa ekološka "opel ampera" iste subvencije. Jer, Finska sada to vozilo subvencioniše sa 12.000 evra, a Grčka samo sa 2.000. Naravno, insistiraćemo i na subvencijama za zamenu automobila po principu "staro za novo", rekao je Mišel Kornorad iz "Dženeral motorsa".

U Srbiji, prvi put od kako su uvedene subvencije za prodaju domaćeg punta, "Fijat" je u prvih šest meseci ove godine - prodao manje automobila od nekih stranih proizvođača.

Dušan Cincar iz "Auto Čačka Škoda" kaže da je tržište u ovoj godini od januara do juna "palo" u odnosu na prošlu godinu 42,2 odsto.

"Škoda je prvi put najprodavaniji auto brend na našem tržištu sa učešćem u prodaji od 13,42 odsto", kaže Cincar. 

Mnogi modeli su pojeftinili, garancije su povećane do sedam godina, ali sve to nije dovoljno da se poveća prodaja. Zbog toga će Udruženje uvoznika predložiti Vladi set mera - uvođenje sistema prodaje staro za novo, gde bi se PDV obračunavao na razlici cene između novog i starog vozila, kao i da se subvencionišu svi automobili, a ne samo "Fijatovi".

Predsednik Udruženja uvoznika automobila i delova Srbije Miloš Petrović kaže da kod registracije vozila pokušavaju da uvedu takse prema zagađenju, odnosno da koliko vozilo zagađuje vazduh toliko plaća veću taksu prikom registacije, što do sada nije bio slučaj.

Svaki predlog razmatraće nadležno ministarstvo, nekad i njih nekoliko, ali će samo jedno dati ukupnu ocenu predloženih mera. Zbog dugih birokratskih procedura, uvoznici strahuju da su mere za stimulaciju prodaje vozila na dugom štapu.

broj komentara 3 pošalji komentar
(utorak, 31. jul 2012, 14:58) - anonymous [neregistrovani]

zum

Zasto mi da pomazemo strane proizvodjace??Valjda imamo nasu proizvodnju u Kragujevcu.Poz.

(utorak, 31. jul 2012, 12:07) - Koliko je sve [neregistrovani]

Jednostavno

Zasto birokratija ne ukine "registraciju" i smanji akcize na gorivo ? Zasto uvoznici ne smanje cenu automobila ?

(utorak, 31. jul 2012, 11:03) - anonymous [neregistrovani]

samo srpski

Treba da se subvencionise samo oni automobili koji se proizvode u Srbiji, a to je za sad FIAT!!!!