Čitaj mi!

Predstavljen "fijat 500L"

Model automobila "fijat 500L" predstavljen na sajmu automobila u Ženevi. Tadić: Promovisan ne samo "Fijatov" model već i Srbija. "Fijat stabilan u Srbiji" izjavio Serđo Markione za RTS.

11.15 -  Na sajmu u Ženevi predstavljen najnoviji Fijatov model "fijat 500l".

Novi "Fijatov" automobil koji će se proizvoditi samo u Kragujevcu, predstavljen je danas na 82. Internacionalnom Salonu automobila u Ženevi, javljaju izveštači RTS-a. Promociji prisustvovali predsednik Srbije Boris Tadić i prvi čovek "Fijata" Serđo Markione.

Predsednik Srbije Boris Tadić rekao je, gostujući u Dnevniku RTS-a, da će "Fijat" do kraja godine prozivoditi više od 30.000 automobila u Kragujevcu, a da će od sledeće godine proizvoditi više od 100.000 vozila.

"Ako je cena vozila 16.000 evra, to je milijardu i 16 miliona, 90 odsto ide u izvoz, što je više od milijardu za izvoz, a to je veoma dobro za naš spoljnotrgovinski deficit", rekao je Tadić.

Govoreći o pisanju nekih stranih medija da je najveća mana "fijata 500L" što se proizvodi u Srbiji, Tadić je rekao da je takva vrsta tekstova velika prilika za Srbiju.

"Kad neko nešto ne očekuje, bilo od čoveka, zemlje ili kompanije, a onda čovek, zemlja ili kompanija ispostavi bolji rezultat, onda vas dignu u zvezde. Ovo je odlična prilika za radnike 'Fijata' u Srbiji da pokažu dobar rezultat i da doprinesu kredibilitetu i ugledu naše zemlje", rekao je Tadić.

Tadić je rekao da poslednjih meseci kroz sport, ekonomiju i politiku vrlo često postižemo neočekivane uspehe i da bi nam trebao i jedan ovakav automobilski.

"Posle takvih tekstova, sve oči su uprte u 'Zastavu', odnosno u Fijatove radnike u novoj fabrici u Kragujevcu. Kada privučete pažnju, to je već prilika. Kompanije koje ne privlače pažnju su van prilike, zato ovu šansu treba iskoristi", istakao je Tadić.

Predsednik Tadić je rekao da je "fijat 500L" odličan automobil, veoma kvalitetne izrade u svakom detalju i da, ako ga poredimo sa automobilima proizvedenim u okruženju sa nešto nižom cenom, videćemo da je kvalitet razlog nešto veće cene.

Tadić je ranije rekao u Ženevi da je premijerom modela "fijat 500L", koji će se proizvoditi u Kragujevcu, promovisan ne samo taj "Fijatov" model već i Srbija.

Tadić je novinarima rekao da je njegov prvi utisak izvanredan i istakao da je Srbija od danas "novi-stari proizvođač automobila".

"Ovaj model će biti prodavan i u Evropi i u SAD. Građani posle ovoga mogu da imaju više poverenja u svoju državu. Ovo je pre svega uspeh građana Srbije", poručio je Tadić.

Tadić je precizirao da će proizvodnja modela "fijat 500L" za Srbiju značiti povećanje bruto domaćeg proizvoda i izvoza za jednu i po milijardu evra. Povećanjem izvoza i BDP-a će se, kako je objasnio, poboljšati i finansijski rejting i stabilnost zemlje.

"Kad bismo imali deset ovakvih investicija, Srbija bi bila potpuno drugačija zemlja i zato nastavljamo. Danas ćemo u Ženevi razgovarati i sa drugim poznatim proizvođačima automobila", rekao je Tadić.

Predsednik Tadić je rekao da su u toku razgovori predstavnika Srbije sa proizvođačima autodelova iz Južne Koreje, Japana, Italije i Nemačke.

Tadić je rekao da je u današnjem razgovoru sa predsednikom "Fijata" Serđom Markioneom bilo reči i o svetskoj krizi i da je zaključeno da će radnici "Fijata" u Srbiji, kao i bilo gde u svetu, za svoja radna mesta morati da se bore kvalitetnim radom.

Markione je predsedniku Srbije rekao da proizvodnjom u Kragujevcu "Fijat" želi da postane konkurentniji na svetskom tržištu.

Nakon predstavljanja novog modela "fijat 500L", koji će se proizvoditi u Kragujevcu, Tadić je, zajedno sa generalnim direktorom kompanije Fijat-Krajsler Serđom Markionijem ušao u automobil, a potom ispred automobila pozirao fotoreproterima.

Novi model je predstavio šef Fijat brenda Olivije Fransoa koji je razliku između novog modela 500L i ranijeg modela 500 opisao kao razliku "između kapućina i espresa". "To je nešto što delite s ljudima koje volite", rekao je Fransoa.

Fransoa je istakao da "fijat 500L" ima "kombinovane osobine gradskog automobila i malog suva" i da je reč o vozilu koje "karakterišu praktičnost i korisnost".

Serijska proizvodnja ovog automobila koji, kako kažu, podseća na produženu i povećanu verziju poznatog "fijata 500", trebalo bi da počne ovog leta. Osim "fijata 500 L" na sajmu u Ženevi će biti predstavljeno 140 novih modela.

Početkom februara torinska kompanija je saopštila da će početna cena "fijata 500L" biti oko 16.000 evra i potvrđeno je da će se proizvoditi u dve benzinske verzije i jednoj s dizel motorom.

Kako je precizirano, benzinske verzije su dvocilindrični "tvin-er" od 0,9 litara i 1,4 litra, dok će dizel biti od 1,3 litra (multidžet II).

Automobil "Fijat 500L" sa pet sedišta, dug je 4,14 metara, širok 1,78, a visok 1,66 metara i po karakteristikama kabine podseća na model "600 multipla".

Dugoočekivani model novog automobila, do skoro je srpskoj javnosti bio poznatiji sa radnim nazivom "el zero"(L-O) , a sada ima zvaničan naziv "500 L" i, kako je objašnjeno iz "Fijata", skraćenica "L" potiče od reči "lardž"(veliki), što znači da je reč o produženoj i povećanoj verziji modela "Fijat 500".

Proizvodnja novog modela automobila u pogonima u Kragujevcu rezultat je ugovora o zajedničkom ulaganju italijanskog "Fijata" i Vlade Srbije u kragujevačku fabriku "Zastava automobili", potpisanog u jesen 2008. godine.

Ceremoniji su, osim predsednika Tadića, prisustvovali ministar ekonomije Nebojša Ćirić, gradonačelnik Kragujevca Verko Stevanović, bivši ministar ekonomije Mlađan Dinkić i ambasador Srbije u Švajcarskoj Milan St. Protić.

Promocija "fijata 500L" na sajmu u Ženevi
broj komentara 101 pošalji komentar
(četvrtak, 15. mar 2012, 19:08) - anonymous [neregistrovani]

cena

I to je mnogo to bi trebalo da bude u Americi cena sa PDV prevozom i carinom.

(subota, 10. mar 2012, 15:38) - Nikola [neregistrovani]

Najbolji auto

Nije nov auto najbolji, vec sluzbeni. :D

(sreda, 07. mar 2012, 14:38) - anonymous [neregistrovani]

Boze

Dragi moji kako ste mi ovde mnogi pametni . Cudi me da nismo svetska sila koliko smo pametni , sve znamo. A ponajbolje da udarimo na sebe , netreba niko da nas grdi sami smo sebi najvece zlo. Te nejak je , te kopija, te skup, ma nista ne valja. Ma glupi ovi italijani nista oni ne znaju zato nista i nemaju i nisu niko i nista. Najbolje je njih najuriti ove radnike u Kragujevcu otpustiti i uzivati u neimastinji. Nista nama ne valja pa cak ni ono sto nam neko pokloni. Budimo sretni da ljudi ulazu u Srbiju da imamo posla a ostalo je njihov problem kome ce i sta prodati. Nismo mi najbolji pa da su oni potrcali nama vec je to mukom steceno da nam dodju tj. vrate u Zastavu.

(sreda, 07. mar 2012, 12:41) - anonymous [neregistrovani]

odg na Imitacija

Tako je u pravu si 100%!

(sreda, 07. mar 2012, 12:15) - M i l l e [neregistrovani]

Za "bla bla"

Pa brate, skupi 6000 eu za Punto, ko te tera da kupis auto od 16 000 eu, kupice onaj ko ima pare.

Kao sto je vec receno, nije niko ovaj auto zamislio za srbe sa 300 eu platom, sigurno ce biti neke vece povojnosti za kupovinu istog, ali daleko od toga da ce ga deliti za dzabe samo da obnove vozni park Srbije

(sreda, 07. mar 2012, 11:49) - anonymous [neregistrovani]

Imitacija

Cista imitacija Mini Cooper-ra

(sreda, 07. mar 2012, 11:47) - anonymous [neregistrovani]

odg na Mercedes

Gospodine Nemanja kao prvo taj moj Mercedes S400Cdi nije presao kako ti kazes 263.000 km vec tocno 63.000.Naime jasam ga kupio od starijeg covjeka koji je malo vozao i vecinom bio u garazi!Kao drugo jasam po zanimanju auto mehanicar i radio u RKG 41 godinu i vrlo dobro mogu ocjeniti u kakvom je auto stanju tj dali je izvrsena neka manipulacija sa kilometrazom!

(sreda, 07. mar 2012, 11:29) - anonymous [neregistrovani]

bla bla

lepo sto si ti sve to ispricao...jos samo da mi kazes kako da skupim 16000e za ovu ficu i super!

(sreda, 07. mar 2012, 10:44) - деспотСтефан [neregistrovani]

да се зна

овај модел ће се само правити у Крагујевцу и само у Крагујевцу

(sreda, 07. mar 2012, 10:41) - anonymous [neregistrovani]

Japanci

Ako hoces da ustedis na delovima i opravci onda kupuj japanca.
Pozdrav stedisama