Читај ми!

Skoro 50 poginulih u nesrećama od početka godine, brzina ubica broj jedan na putevima

Od početka godine, u saobraćajnim nesrećama poginulo je 47 osoba, dok je povređeno više od 1.300. Brzina je ubica broj jedan na putevima ne samo u Srbiji nego i u Evropi, kaže pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan.

Pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave saobraćajne policije, do 19. februara sprovode međunarodnu akciju pojačane kontrole saobraćaja usmerenu na otkrivanje prekršaja koje čine vozači autobusa i kamiona.

Pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan kaže za RTS da se pokazalo da su vozači kamiona nešto nedisciplinovaniji i da su napravili veći broj prekrašaja nego vozači autobusa.

Prekršaji su, kaže, otkriveni kontrolom tahografskih uređaja u zonama naplatnih rampi, gde je moguće zaustavljanje vozila.

"Uglavnom su to prekršaji jer se vozači ne odmaraju dovoljno, zatim zbog prekoračenja brzine, i tu su dominirali vozači kamiona koji su pokazali jedan stepen nebezbednosti i nepoštovanja propisa", rekao je Belencan.

Svakako, dodaje, dodatno se kontrolišu i vozači putničkih vozila i strogo sankcioniše svaki prekršaj.

Kamere novim sistemom snimile 200 prekršaja prolaska na crveno 

Od početka godine otkriveno je čak 4.000 vozača koji su upravljali automobilom pod dejstvom alkohola, a čak 40.000 njih je prekoračilo brzinu.  

"Kada govorimo o portalima koji sada aktuelni na koridorima 10 i 11, u proteklih šest meseci uočeno preko 183.000 prekršaja. Kada govorimo o nadogradnji automatske detekcije prekršaja u Beogradu, pokazalo se da ima onih koji se i dalje ponašaju nepropisno i nebezbedno", rekao je Belencan.

Od prošlog petka ka­me­re ko­je su po­sta­vlje­ne is­pred ras­kr­sni­ca ili pe­šač­kih pre­la­za na kojima je sa­o­bra­ćaj re­gu­li­san se­ma­fo­ri­ma sni­ma­ju sva­ki pro­laz na cr­ve­no sve­tlo i automat­ski se be­le­ži vi­deo-sni­mak uči­nje­nog pre­kr­ša­ja. 

Trenutni podaci govore da je oko 200 vozača učinilo prekršaj prolaska na crveno svetlo na novim uređajima, rekao je Belencan. 

Sistem se, kaže, pokazao veoma dobrim i preciznim, jer se jasno i nedvosmisleno vidi izvršenje prekršaja.

Prema njegovim rečima, radiće se nadogradnja sistema koja će podrazumevati da se pomoću softvera mogu otkriti i prekršaji nevezivanja pojasa i razgovor telefonom.

Kada se najčešće dešavaju nesreće 

Ponovio je da je najčešći uzrok saobraćajnih nesreća, neprilagođena brzina.

"Brzina je ubica broj jedan na putevima ne samo Srbije nego i Evrope, zato treba prilagoditi brzinu. Nije slučajno da su upravljač puta i zakonopisac još 2009. godine doneli odluku da se ona sa 60 spusti na 50", rekao je Belencan.

"Sudarna brzina, kada vozilo udari u pešaka sa 50 kilometara na čas, u 40 odsto slučajeva  pešak gine, a ako je samo za 10 kilomatara na sat veća, taj procenat se povećava na 80 odsto", rekao je Belencan.

Naveo je da su se saobraćajne nesreće u naseljenim mestima najčešće dešavale u periodu  između od 10 do 18 časova, a na auto-putevima u večernjim satima u periodu od 20 časova, gde su prekršaji prekoračenja brzine bili dominantni.

недеља, 28. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво