Читај ми!

Kako stručnjaci "Jat tehnike" od putničkog aviona prave kargo – objašnjava urednik Tango siksa

Urednik portala Tango siks Petar Vojinović rekao je za RTS da se putnički avion pretvara u kargo, što je počelo da se radi u Beogradu, tako što se celokupna putnička kabina prazni – počev od sedišta do toaleta i dela gde se priprema hrana, pod se ojača, stavljaju se industrijske šine i ugrađuju kargo vrata.

U jednom od najvećih vazduhoplovno-remontnih centara u jugoistočnoj Evropi sa tradicijom dužom od 85 godina koji se nalazi u Beogradu, pre nekoliko dana, radnici su putnički avion pretvorili u teretni. To je prvi takav slučaj u Evropi. 

Urednik portala Tango siks Petar Vojinović rekao je gostujući u Jutarnjem programu da je prvi put u Evropi širokotrupni avion "boing 777", koji je došao iz Kanade pretvoren iz putničke letelice u kargo letelicu.

"Taj posao pretvaranja iz putničke u kargo letelicu nije odobren za mnogo kompanija globalno. ‘Jat tehnika’ je izabrana od izraelske kompanije IAI. Ta ceremonija je bila interesantno izrežirana – sklonjen je jedan deo oplate aviona koji će biti gde se ugrađuju kargo vrata. Skidate jedan ceo deo trupa i tu se stavljaju kargo vrata", objasnio je Vojinović.

Prema njegovim rečima, preko 35 odsto svetske trgovine se odvija putničkim avionima koji su pretvoreni u kargo avione, to je obim poslovanja vredan oko šest biliona dolara.

"Putnici sigurno nisu obratili pažnju da kada se njihove torbe stavljaju ispod putničke kabine, tu ima mesta i za teret. Tako da avio-kompanije 15 odsto prihoda ostvaruju od tog malogabaritnog tereta, kao što su pošta ili paketi. Putnici mogu da vide i avione koji su identični spolja, a različiti unutra", naveo je urednik portala Tango siks.

Kako je dodao, u Beogradu je počelo upravo to da se radi, da se celokupna putnička kabina prazni počev od sedišta do toaleta i dela gde se priprema hrana, pod se ojača, stavljaju se industrijske šine i ugrađuju kargo vrata.

Ovaj posao se radi već na drugim kontigentima u centrima koji su osposobljeni za to.

"Bitan deo priče je da je hangar na Aerodromu ‘Nikola Tesla’ u stanju da primi širokotrupne avione koji su najefektniji za konverziju u kargo avione", istakao je.

Napomenuo je da sigurno jeftinije preraditi putnički nego kupiti novi kargo avion.

"Konvertovani kargo avioni su u stanju da nose teret poput konja. Sam deo aviona gde se stavljaju torbe, nije pod pritiskom, tu je hladno, a kada se avion konvertuje ta kabina je pod pritiskom ima kiseonika i mogu da se transportuju i životinje", istakao je Vojinović.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво