Читај ми!

Voze kao na reli-stazama, policijski presretač se kreće i brže da bi snimio prekršaj

Od početka godine, u saobraćajnim nesrećama na putevima Srbije, poginule su čak 522 osobe, dok je više od 17.500 povređeno. Da bi se uticalo na tu statistiku i sankcionisali oni koji voze neprilagođenom brzinom pomažu i policijski presretači. Od početka godine registrovali su oko 25.000 prekršaja, a naša ekipa je proveravala ko seda u ova neobeležena policijska vozila i šta je potrebno da bi se stigli bahati vozači.

Bez policijskih obeležja, s vozilima koja jednostavno stižu i one koji voze brzinama karakterističnim za reli-staze.

Jednostavno snimaju i dokumentuju velike brzine, pa mnogi koje su "ulovili" u prekršaju, da bi izbegli da ostanu bez dozvole, čim dobiju sudski poziv odlaze u nadležnu policijsku stanicu i potpisuju sporazum o priznanju krivice.

Potpukovnik u policiji Mladen Nikolić, glavni koordinator u Upravi saobraćajne policije
kaže da imaju tačno tablicu i sve ostalo, i da je bilo slučajeva da vozač koji je u ograničenju 50 vozio 124 kilometara na čas.

Najveću brzinu, od 252 kilometra na čas registrovali su na auto-putu "Miloš Veliki". U takvoj situaciji, policijski presretač se kreće i brže da bi snimio prekršaj. Od kada se na auto-putevima meri prosečna brzina, fokusirani su na magistralne i regionalne puteve gde nema ništa manje posla.

"Navešću vam situaciju gde je kolega naišao na 190 kilometara na čas u naseljenom mestu, kad je uključio signalizaciju ovaj nije stao i išao je preko 200 kilometara van naseljenog mesta gde je ograničenje bilo 80. Vozilo je zaustavljeno, vozilo je oduzeto na proveru i isti je kažnjen  po zakonu", rekao je Nikolić.

Da bi mogli da isprate takve brzine potrebne su i posebne obuke kako bi zadatak obavili što je moguće bezbednije. Tako na primer, za 11 meseci jedan policijski presretač pređe više od 520.000 kilometara bez ijedne saobraćajne nezgode.

Zastavnik u policiji Dalibor Jovanović, mlađi oficir Saobraćajne policije za posebne vidove kontrole saobraćaja, kaže da se obučavaju u Austriji, Grčkoj, Srbiji, da periodično imaju treninge bezbedne vožnje gde utvrđuju stečena i stiču nova znanja.

Napominje da su neke od situacija koje se tu simuliraju proklizavanje, izbegavanje prepreka, kada treba da se odreaguje pravilno.

U letnjem periodu, pre svega na nepreglednim krivinama, imaju i dragocenu pomoć policijskih motociklista kao i saobraćajnih patrola. Kada je reč o onima koji prave prekršaje, pokazalo se da je među njima 30 odsto onih koji voze pod dejstvom alkohola.

"Postoje ljudi koji vole da voze brzo, ali te veštine treba da pokazuju na stazama. Naravno, kultura iz kuće prenosi se na saobraćaj i vožnju u saobraćaju", rekao je Jovanović.

U proseku, u toku jednog meseca, presretači registruju oko 3.200 prekršaja na putevima Srbije. Samo tokom jednog meseca zabeležili su čak 47 slučajeva grubog kršenja propisa, odnosno nasilničke vožnje.

уторак, 30. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво