Читај ми!

Ekipa RTS-a u novom helikopteru "kamov 32" – nosi do pet tona vode, gasi požare na visokim zgradama

Nedavno je MUP Srbije dobio nekoliko novih helikoptera. Sa zapada tri "Erbasove" "superpume", a sa istoka jedan od dva kupljena Kamova Ka32. Prevashodno je namenjen za gašenje požara, ali može da nosi i teške terete. Naša ekipa letela je tim helikopterom tokom uvežbavanja gašenja požara.

Više od 20 letelica nalazi se u hangarima e MUP-a. Kamov Ka32 nešto je potpuno drugačije. Zbog kontrukcije i dva rotora jači je i može da ponese više tereta.

Helikopterska jedinica MUP-a ima nekoliko tipova helikoptera i svi oni mogli su da ponesu do 1,5 tone vode za gašenje požara, sada ta mogućnost ide do pet tona sa helikopterom Ka32.

Može prskati i specijalnu penu za gašenje požara. Vodu nosi podvesnim vedrom ili u rezervoaru. Tačno 65 sekundi mu je potrebno za punjenje. To znači da je brzina punjenja skoro 46 litara u sekundi.

"U idealnim uslovima može za nekih sat vremena 10 vodozahvata, odnosno nekih do 50 tona vode. Ali to je u idealnim uslovima. U realnim, to je bliže 35-40 tona vode uz malo veću udaljenost požara i mesta za uzimanje vode", objašnjava Denis Vojvodić, pilot Helikopterske jedinice MUP-a.

Vodeni top može da dobaci do 40 metara 

Dolaskom ovog helikoptera, prvi put je moguće gasiti gradski požar na visokim zgradama. Vodeni top može da dobaci do 40 metara, a izbacuje 63 litra vode u sekundi. Obuka pilota i tehničara za Kamov trajala je više meseci, u inostoranstvu i u zemlji. Dobro pamte prve letove.

"Osećaj je snažan i dosta je bilo uzbudljivo. Na helikopteru Ka32 radimo i održavanje i letački deo, odnosno praćenje vedra i creva za gašenje požara", naglašava Nikola Jevtić, mehaničar.

"Bila je zahtevna ne u smislu što je helikopter ruskog, a ne zapadnog porekla, već zato što je konstrukcijski drugačiji od ostalih helikoptera kojima smo leteli do sad, odnosno helikopter nema repni rotor, ima princip koaksijalnog rotora sa suprotno okrećujućim rotorima. Zbog toga ima više snage i manje je podložan uticajima vetra, nego helikopteri sa klasičnim konceptu", poručuje Vojvodić.

Može se koristiti i za prenos teškog tereta 

Osim za gašenje požara, Ka32 može se koristiti i za prenos teškog tereta. Može da preveze do 13 ljudi, da se kreće maksimalnom brizinom od 260 kilometara na čas i da ostvari dolet od 650 kilometara.

Do sada ga koristi više od 30 zemalja, isporučeno je oko 250 komada. Isporuku drugog, u Helikopterskoj jedinici očekuju na proleće, taman pred letnju sezonu požara.

субота, 21. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи