Čitaj mi!

Tunel Beli potok najsloženiji deo obilaznice oko Beograda, šta je ekipa RTS-a zatekla na terenu

Ekipa RTS-a obišla je radove na obilaznici oko Beograda. Uprkos vrućinama, radi se punom parom - gotovo 400 radnika je ovih dana na terenu.

Na deonici obilaznice od Tunela Straževica do Bubanj potoka ovih dana radi blizu 400 radnika. Na gradilištima je oko 40 odsto stranaca - najviše Kineza, zatim Indusa i Turaka.

"Naših radnika je trenutno dvojica i imamo 18 Indusa, svi su uglavnom obučeni u dugačko, a mi gledamo što kraće da se obučemo, da bismo izdržali, oni podnose to dosta dobro. Svakih pola sata pravimo pauzu od 10 minuta, popijemo malo hladne vode. Snalazimo se izdržavamo dobro", kaže radnik na obilaznici Branislav Stan.

Od 9,6 kilometra koliko iznosi dužina ove deonice već je asfaltirao oko 70 odsto, ali je preostalo da se završi još nekoliko najsloženijih delova kao što je petlja u Bubanj potoku.

"Trenutno radimo na pešačkim stazama, kao i na glavnoj trasi auto-puta koji će se spojiti sa postojećim auto-putem E-75, u smeru ka Nišu. Takođe, završavamo most 31 i 32, posle toga počinje sektor C koji se prostire od Bubanj potoka do Pančeva", navodi predstavnik izvođača Luka Pavlović.

Najkritičnija tačka je Tunel Beli potok koji će biti dug 360 metara koji ne samo da se nalazi na sredini deonice, tako da će ona moći da bude puštena u saobraćaj tek po završetku tunela, već tunel mora da se radi fazno.

"Započeto je sa trećem fazom izgradnje tunela, koja podrazumeva poslednjih 200 metara otvorenog iskopa uz pomoć dijafragmi", kaže Jovica Radić, takođe predstavnik izvođača.

Ističe da rade svaki dan od 7 do ponoći i da je procena da bi sa grubim građevinskim radovima trebalo da se završi krajem januara ili početkom februara, a posle toga sledi faza opremanja.

U okviru ove deonice radi se i tri kilometra kanalizacionog kolektora koji će prihvatiti otpadne vode iz Belog potoka i naselja Rakovica selo.