Čitaj mi!

Otvoren aerodrom "Rosulje" kod Kruševca

Aerodrom "Rosulje" kod Kruševca svečano je otvoren za avio-saobraćaj. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji prisustvuje otvaranju, rekao je da će aerodrom moći da koriste mali avioni, sportska i biznis avijacija. Biznis avijacija raste najbrže u celom svetu, istakao je Vučić.

Prvi sportski aerodrom u okviru "Aerodroma Srbije", aerodrom "Rosulje" kod Kruševca, otvara se posle dve godine izgradnje, za koju je Vlada Srbije izdvojila 342.000.000 dinara.

Vučić je rekao da će taj aerodrom moći da koriste mali avioni, sportska i biznis avijacija. "Biznis avijacija raste najbrže u celom svetu", istakao je Vučić koji je danas, između ostalog, govorio i o članstvu u EU i o auto-putu do Kruševca.

Vučić je naveo da aerodrom "Rosulje" ima najmoderniju pistu i hangare za male avione i najavio da će godinu ili godinu i po dana moći da ga koriste i veći avioni tipa ATR 72.

"Ovo je veliki početak i velika stvar. Nisam znao da je ovo tako pogodan prostor za aerodrom, izgleda prelepo, kao i pista", rekao je Vučić.

Napomenuo je da je cilj da se ne koristi samo za male avione u unutrašnjem saobraćaju, već i za međunarodni saobraćaj.

"Moraćemo da ga osposobimo da mogu da ga koriste i avioni iz inostranstva i avioni tipa ATR", rekao je Vučić.

Istakao je da će korišćenju aerodroma "Rosulje" doprineti mnogo i auto-put koji će tu proći, kao i brza pruga.

To će dodatno privući investitora u taj deo Srbije, kao i dalje povećanje plata i penzija u Srbiji, rekao je Vučić.

Istakao je da je država uložila 478 miliona dinara u aerodrom Rosulj i istakao da su to platili građani Srbije.

Izrazio je uverenje da će taj aerodrom doprineti daljem razvoju turizma u tom delu Srbije i pospešiti dalji povratak naših građana iz inostranstva. 

Direktor "Aerodroma Srbije" Mihajlo Zdavković objasnio je da će avioni ATR moći da koriste aerodrom tek u drugoj fazi, kao i da su "Rosulje" jedan od najlepših aerodroma tog tipa koji imamo u zemlji.

"Ulaganje i u borski aerodrom"

Vučić najavio je da će država uložiti novac i u aerodrom u Boru, kao i u neki aerodrom na jugu zemlje.

"Posebno mi je drago zbog aerodroma 'Rosulje' kod Kruševca. Piloti, uglavnom iz Trstenika, rekli su mi da bi bilo dobro da i na jugu napravimo ovakav aerodrom. Zatim, da vidimo u Boru da obnovimo sve ono što smo još izgradili 1985. godine", rekao je Vučić novinarima.

Borski aerodrom sada se uglavnom koristi za sportske letove, a planira se da mogu da ga koriste i mali avioni za turističku i biznis avijaciju.

Sleteo prvi avion na aerodrom "Rosulje"

Mini aeromiting tokom otvaranja sportskog aerodroma Rosulje, počeo je skokom padobranaca.

Zastave Republike Srbije, Vojske Srbije i Grada Kruševca nosili su pripadnici Vojske Srbije instruktori padobranstva Milan Todorović, Miladin Gojković i Dalibor Simić.

Prvi avion koji je sleteo na novootvoreni aerodrom kod Kruševca "Pajper PA-34 Seneka", dočekao je počasni vodeni luk, a njim je upravljao pilot nastavnik Goran Bošković iz Trstenika sa 4.000 sati letenja iz Aero-kluba "Trstenik".

"Seneka" je laki dvomotorni avion američke proizvodnje i ima namenu poslovnog aviona, a dosta se koristi i za lični prevoz.

Predstavljeni su i "Pajper PA-28 Čiroki", laki višenamenski jednomotorni avion američke proizvodnje niskokrilac sa četiri sedišta kojim je upravljao pilot, nastavnik letenja Dušan Todorović, kao i "Cesna 172 Skajhog, "Lasta 2" domaće proizvodnje, koji se koristi u naoružanju RV i PVO i nalazi se u sastavu 526. školsko-trenažne avijacijske eskadrile 204. Vazduhoplovne brigade na aerodromu Batajnica.

Osim padobrana UM-1, pripadnici 63. padobranske brigade koristili su i desantni padobran OVP-80.08-1 koji je namenjen za izvršenje školsko-borbenih i trenažnih individualnih ili masovnih padobranskih desantiranja, koji je najsavremeniji tip tog padobrana. 

Posle skokova padobranaca, nebom su krstarili helikopteri Vojske Srbije, među kojima "Erbas X-50", "Gazela XO-45".

"Gazelom", koja je višenamenska za obuku pilota, izviđanje i spasavanje ljudstva i materijala, kao i osmatranje bojišta, upravljao je pilot kapetan prve klase Ilija Šebek.

Nekada se "Gazela" proizvodila u staroj Jugoslaviji, a licencu je vodio i koordinirao vazduhoplovni institut, dok se sklapala u fabrici "Soko" u Mostaru, a motori se proizvodili u industriji motora "21. maj" u Rakovici.

Helikopter "Erbas X-50" je laki vojni višenamenski helikopter sposoban za izvršenje širokog spektra zadataka u cilju podrške dodeljene misije od specijalnih operacija, transporta i transporta iznad mora i kopna u dnevnim i noćnim uslovima.

Za kraj spektakla na prvom sportskom aerodromu u našoj zemlji bili su zaduženi pripadnici 101. Lovačke avijacijske eskadrile u MIG-ovima 29. 

Na aerodromu "Rosulje", prisustvuju i ministar saobraćaja Tomislav Momirović, ministar policije Aleksandar Vulin, ministar odbrane Nebojša Stefanović, načelnik Generalštaba Vojske Srbije Milan Mojsilović, kao i veliki broj građana koji nose zastave Srbije.

Aerodrom se prostire na površini od 40 hektara i uz aerodromsku zgradu i hangar, poseduje rulnu stazu i pistu dužine 820 metara.

Nosiće kodnu oznaku 2B, što znači da će na njega moći da sleću avioni s rasponom krila do 24 metra, kao što su sportski i manji avioni poput pajpera, cesne, manjeg lir džeta, laste i sličnih letelica koje imaju do 10 sedišta.

"Rosulje" su pravljene po standardima za avione ATR, što znači da će u budućnosti, sa produženjem piste, moći da se koristi za regionalni saobraćaj.

Aerodrom "Rosulje" nalazi se na 5,5 kilometara od centra Kruševca, na visoravni Jasikovica, na kojoj ima magle samo pet dana u godini, i to u januaru.