Čitaj mi!

Vučić na Moravskom koridoru: Auto-put do Kruševca do kraja godine

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić započeo je posetu Rasinskom okrugu i obišao gradilišta Moravskog koridora, auto-puta Pojate–Preljina koji će povezati putne koridore 10 i 11. Poručio je da će Srbija nastaviti da gradi i radi na svojim važnim projektima, kao što je ovaj.

Aleksandar Vučić je obišao radove na izgradnji mosta preko Zapadne Morave koji se nalazi na deonici auto-puta od Pojata do Kruševca i najavio da će auto-put do Kruševca biti završen najkasnije do nove godine.

Izgradnja tog mosta, čija je dužina oko 500 metara, počela je krajem prošle godine i do sada je završeno više od polovine planiranih radova.

Vučić je rekao da na gradilištu Moravskog koridora ima 3.600 radnika i da je za taj projekat eksproprijacija zemljišta potpuno završena.

"Koridori Srbije" su investitor projekta izgradnje Moravskog koridora.

Vučić je istakao da je taj auto-put veoma važan za podizanje i Kruševca i Trstenika, gde treba uraditi industrijsku zonu i dovesti tri ili četiri fabrike, koje bi bile spas za smanjenje nezaposlenosti u tom kraju.

"Za novu godinu svi će imati auto-put od Pojata do Kruševca", rekao je Vučić.

Dodao da će to mnogo značiti za privlačenje investitora.

"Deonica od Kraljeva do Čačka početkom 2024. godine" 

Pitao je direktora "Koridora Srbije" Aleksandra Antića kada će biti završena deonica od Kraljeva do Čačka i dobio odgovor da će to biti početkom 2024, a da će onda biti spojeni gradovi Kruševac i Kraljevo, što se očekuje početkom 2025. godine.

"Posle ćemo da vidimo da napravimo brzu saobraćajnicu do Novog Pazara", dodao je Vučić.

Istakao je da je na Moravskom koridoru urađen najteži deo posla na prvoj deonici i da je sve gotovo na prvom sektoru.

Čestitam na tome kako idu radovi, poručio je Vučić izvođačima radova i dodao da je od 3.600 radnika, oko 1.700 naših građana. Dodao je da su ostali radnici iz Indije, Turske, Bangladeša i drugih zemalja. 

Izjavio je da smo u prvih pet meseci imali više ljudi iz inostranstva koji su tražili radnu i boravišnu dozvolu nego tokom cele prethodne godine.

Najavio je i da će se graditi brza saobraćajnica od Kragujevca do Mrčajevaca, kao i da će se graditi indutrijske zone između Kruševca i Trstenika, i između Kraljeva i Čačka, za nekoliko velikih fabrika koje će zaposliti ljude u zapadnom Pomoravlju.

"Ovo će biti najširi auto-put i potpuno digitalizovan", istakao je Vučić. 

Sa predsednikom Vučićem gradilišta, pored Antića, obilaze i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, v. d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak, ambasadorka Velike Britanije u Srbiji Šan Maklaud, ambasador SAD Kistofer Hil i ambasador Turske u Srbiji Hami Aksoj.

Obilasku prisustvuju i predstavnici lokalnih samouprava iz ovog dela Srbije, kao i predstavnici kompanije "Bekstel Enka", koja je izvođač radova.

"U Kruševcu samo još kosmodrom da napravimo"

Na pitanje kako vidi Srbiju za četiri godine, kada se završe svi trenutni projekti i šta može reći za projekat auto-puta Beograd–Temišvar, Vučić je odgovorio:

"Toma (Momirović) ode pa najavi, niti koga pita. To je fantastičan projekat, ali još nije rekao gde je pare našao. Valjda je Siniši Malom rekao i to je važno. A pošto je ministar u vladi, od tog projekta ne možemo da odustanemo i gradićemo", naveo je Vučić.

Konstatovao je da će Banat biti izvanredno povezan, te dodao da tek kreće projekat auto-puta Beograd–Zrenjanin.

Vučić je rekao da će se završetkom obilaznice oko Kragujevca i spajanjem sa koridorom 11 biti umrežena cela Srbija.

Podsetio je da se gradi i Dunavska magistrala, da će auto-put prema Vršcu dodatno doprineti razvoju Pančeva koji je, kaže, grad budućnosti i koji će najbrže rasti zbog industrijske zone i kvaliteta fabrika koje su došle.

Vučić je kazao da će ovo biti najbolji auto-put koji povezuje ceo moravski deo sa Beogradom, Nišom i zapadnom Srbijom.

Auto-put na "tri Morave"

Dužina Moravskog koridora je 112,37 kilometara, na njemu se gradi 88 mostova i nadvožnjaka, 29 podvožnjaka i 11 petlji, a biće i uređen tok Zapadne Morave.

Radove izvodi tursko-američki konzorcijum "Bekstel Enka", a vrednost radova je 745 miliona evra.

Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni auto-put.

Moravski koridor biće i najširi auto-put u Srbiji.

Kada bude završen, spajaće auto-put Beograd–Niš sa auto-putem "Miloš Veliki" i povezaće veći broj lokalnih samouprava u centralnoj Srbiji, a od njega se očekuje da doprinese novim investicijama, zapošljavanju i znatnom povećanju standarda života stanovnika ovog dela Srbije.

Moravski koridor će povezivati sva veća naselja centralne Srbije imeđu Pojata i Čačka – Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak.

Gradnja Moravskog koridora, tzv. auto-puta na tri Morave, počela je krajem 2019. godine.