среда, 22.06.2022, 06:00 -> 06:11
Извор: РТС
"Beogradski rulet smrti" – kako bahatim bajkerima stati na put
"Beogradski rulet smrti" nezvanični je naziv za trke pojedinih bajkera u prestonici. Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić kaže za RTS da je primećeno da voze i do 100 kilometara na sat ulicama glavnog grada, ali da je reč o maloj grupi motociklista. Ističe i da zakon mora da bude oštriji u kažnjavanju takvih vozača.
Bajkeri tokom "ruleta smrti" rizikuju život, nebezbedno voze, ali i drugi, bezbedniji, treba da su na oprezu. Motociklisti imaju 20 puta veću mogućnost da budu povređeni u udesu od vozača automobila. Pri 45 odsto padova sa motocikala posledice su teške telesne povrede.
Vladimir Jevtić kaže da je upoznat sa takozvanim "ruletom smrti" u Beogradu, ali naglašava da je reč o izrazitoj maloj grupi motociklista koji se na takav način trkaju.
"To je populacija motociklista koja motocikl koristi isključivo za motiv agresije i brzinu. To su poprilično velike brzine koje idu daleko iznad 100 kilometara na čas u naselju, u zoni škole", upozorava Jevtić.
Osim što voze preko 100 kilometara na čas, primećeno je i da se popnu na zadnji točak. Jevtić upozorava da je takva vožnja izuzetno opasna i nosi rizike, te da bi trebalo i da u zakonu bude okarakterisana kao nasilnička vožnja.
"Rizik da se dogodi nezgoda raste preko 200 puta u odnosu na vožnju automobila. Kada se to radi u centralnim zonama, osim što je negativno iskustvo za onoga ko gleda, ako se izgubi kontrola motocikla dešavalo se i da se povrede pešaci", kaže Jevtić.
Prema njegovim rečima, nebezbedne trke se dešavaju u centralnim gradskim zonama, jer takvi vozači žele da budu viđeni.
Veliki rizik stradanja – raskrsnice
Jevtić ističe i da je su najnebezbednija mesta za motocikliste raskrsnice u gradu.
"Raskrsnica je mesto koje nosi veliki rizik stradanja. To je savet i za druge vozače da gledaju oko sebe", ističe Jevtić.
Prema njegovim rečima, zakon mora biti grublji za vozače "ruleta smrti", posebno za one koji skrivaju tablice, kao i da je potrebna edukacija mladih.
Petnaest odsto svih bolničkih kreveta godišnje u Srbiji zauzimaju motociklisti. Jevtić kaže da u letnjim mesecima motociklisti najviše stradaju.
Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista zaključuje da vozač motocikla, pre svega, mora biti odgovoran prema sebi, prema svojoj porodici i podseća da je zaštitna oprema tokom vožnja obavezna.
Коментари