Читај ми!

"Beogradski rulet smrti" – kako bahatim bajkerima stati na put

"Beogradski rulet smrti" nezvanični je naziv za trke pojedinih bajkera u prestonici. Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista Vladimir Jevtić kaže za RTS da je primećeno da voze i do 100 kilometara na sat ulicama glavnog grada, ali da je reč o maloj grupi motociklista. Ističe i da zakon mora da bude oštriji u kažnjavanju takvih vozača.

Bajkeri tokom "ruleta smrti" rizikuju život, nebezbedno voze, ali i drugi, bezbedniji, treba da su na oprezu. Motociklisti imaju 20 puta veću mogućnost da budu povređeni u udesu od vozača automobila. Pri 45 odsto padova sa motocikala posledice su teške telesne povrede.

Vladimir Jevtić kaže da je upoznat sa takozvanim "ruletom smrti" u Beogradu, ali naglašava da je reč o izrazitoj maloj grupi motociklista koji se na takav način trkaju. 

"To je populacija motociklista koja motocikl koristi isključivo za motiv agresije i brzinu. To su poprilično velike brzine koje idu daleko iznad 100 kilometara na čas u naselju, u zoni škole", upozorava Jevtić. 

Osim što voze preko 100 kilometara na čas, primećeno je i da se popnu na zadnji točak. Jevtić upozorava da je takva vožnja izuzetno opasna i nosi rizike, te da bi trebalo i da u zakonu bude okarakterisana kao nasilnička vožnja. 

"Rizik da se dogodi nezgoda raste preko 200 puta u odnosu na vožnju automobila. Kada se to radi u centralnim zonama, osim što je negativno iskustvo za onoga ko gleda, ako se izgubi kontrola motocikla dešavalo se i da se povrede pešaci", kaže Jevtić. 

Prema njegovim rečima, nebezbedne trke se dešavaju u centralnim gradskim zonama, jer takvi vozači žele da budu viđeni.

Veliki rizik stradanja – raskrsnice  

Jevtić ističe i da je su najnebezbednija mesta za motocikliste raskrsnice u gradu.

"Raskrsnica je mesto koje nosi veliki rizik stradanja. To je savet i za druge vozače da gledaju oko sebe", ističe Jevtić. 

Prema njegovim rečima, zakon mora biti grublji za vozače "ruleta smrti", posebno za one koji skrivaju tablice, kao i da je potrebna edukacija mladih. 

Petnaest odsto svih bolničkih kreveta godišnje u Srbiji zauzimaju motociklisti. Jevtić kaže da u letnjim mesecima motociklisti najviše stradaju. 

Predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista zaključuje da vozač motocikla, pre svega, mora biti odgovoran prema sebi, prema svojoj porodici i podseća da je zaštitna oprema tokom vožnja obavezna.

четвртак, 19. септембар 2024.
20° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи