Читај ми!

Od starih pruga skoro 25.000 hiljada tona sekundarnih sirovina – prihod više od 300 miliona dinara

Uskoro će se putovati 200 kilometara na sat, a još ima pruga koje se ne koriste više od 40 godina. U naredne dve godine biće uklonjeno 435 kilometara starih pruga na 15 lokacija u Srbiji. Najviše starih pruga je u Vojvodini, oko 400 kilometara i decenijama se ne koriste.

U toku su završne aktivnosti na pripremi brze pruge od Beograda do Novog Sada za uspostavljanja saobraćaja i pokretanju komercijalne vožnje, rekao je za RTS Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice.

"Trenutno se moderni, nemački dabldeker vozovi uhodavaju, mašinovođe se privikavaju na saobraćaj i na nove vozove, završne aktivnosti su u toku i sredinom marta očekujemo uspostavljanje sabraćaja", rekao je Stanisavljević gostujući u Jutarnjem programu.

Prema njegovim rečima, red vožnje je utvrđen, ali će se sačekato sa svim detaljima.

Ono što je sigurno, jeste, da će biti tri vrste polazaka - jedan polazak će biti direktni i imaće samo stanicu na Novom Beogradu i vožnja će trajati samo 36 minuta.

Takođe, biće još dve kategorije vozova koji će putovato oko 47, 48 minuta,  odnosno 56 minuta, rekao je Stanisavljević.

Skoro 435 kilometra starih pruga  

Uskoro će se putovati 200 kilometara na sat, a još ima pruga koje se ne koriste više od 40 godina. Sedamnaest kilometara pruge od Sente do Kanjiže, koja se prva demontira, ne koristi se od 1978. godine, a od Petrovaradina do Beočina od 2007.

Stanisavljević je naveo da imamo 15 lokalnih pruga na kojima je saobraćaj obustavljen između 15 i 45 godina.

"Pruga Senta-Kanjiža stoji 45 godina i ništa se nije preduzimalo i tako smo došli do cifre od 435 kilometara pruga koje ničemu ne služe i ne postoji nikakvva ekonomska opavdanost da se one vrate u funkciju", rekao je Stanisavljević.

Uklanjanje starih pruga će, kakao kaže, trajati naredne dve godine, jer je potrebno vreme da se sve ukloni i demontira.

Na taj način će se dobiti oko 25.000 tona različitih sekundarnih sirovina, kolosečnog pribora, starih šina, a "Infastruktrua železnice" će, osim što rešava višedecenijski problem, zaraditi 302 miliona dinara, rekao je Stanisavljević.

Osim radova u koji su počeli Senti, ovih dana počinju radovi i na pruzi Petrovaradin- Beočin. 

Uklanjanjem starih pruga, tridesetak opština dobiće oko 600 hektara zemljišta, koje mogu da koriste u skladu sa potrebama.  

"Pruge su obično prolazile kroz centralne delove grada i uklanjenjem ovih pruga omogućujemo lokalnim upravama da naprave parkove, sportske terene, da komercijalizuje svoje sadržaje...", rekao je Stanisavljević.

субота, 26. април 2025.
16° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом