Читај ми!

Zašto je teško biti e-građanin, privreda tri puta više koristi elektronske servise

Samo 14 posto građana svoje administrativne poslove ispunjava putem interneta, dok 45 posto privrednika ističe da svoje obaveze radije ispunjava onlajn, pokazalo je istraživanje Naled-a, sprovedeno u okviru projekta uspostavljanja indeksa lokalne e-Uprave koji podržava EU.

Željko Tomić, predsednik Saveza za e-Upravu u Naledu i generalni direktor OSA Računarskog inženjeringa, kaže da su u Naledu generalno zadovoljni nivoom digitalizacije i elektronskih usluga koje su omogućeni građanima i privredi, međutim podaci govore da mora mnogo više da se radi i na povećanju kapaciteta lokalnih samouprava za pružanje elektronskih usluga.

"Nemamo ništa od e-Uprave ako ljudi nisu svesni prednosti korišćenja elektronskih servisa i ako ih ne koriste", naglašava Tomić.

Prema njegovim rečima, u poslednje dve godine pandemija je potencirala značaj rada na daljinu zbog epidemiološke sigurnosti.

"Digitalizacija nije stvar savremenosti nego stvar nasušne potrebe i egzistencije privrede i ova epidemija koja nam se desila je samo stavila akcenat na to da moramo da ubrzamo da radimo. Privreda je to shvatla zato što je osetljivija na troškove i kriza sa pandemijom je to još više potencirala. Sve više privrednika koristi usluge e-Uprave i obavljaju obaveze onlajn koristeći elektronske servise", ističe Tomić.

Dodaje da su građani najzadovoljniji onim što najčešće koriste i na šta ih je situacija naterala, a to su zakazivanje vakcinacije, zakazivanje pi-si-ar testiranja, digitalni zeleni sertifikat, plaćanje taksi i naknada za usluge MUP-a i elektronski dnevnik koji je važan svim roditeljima.

Što se privrede tiče, ona je najbolje ocenila centralne registre Obaveznog socijalnog osiguranja, Poreske uprave i Agencije za privredne registre.

Istraživanje je pokazalo da ljudi u manjim sredinama teže odriču odlaska na šalter. Uzrok tome je, sa jedne strane, mali kapacitet lokalnih samouprava, a sa druge strane neinformisanost građana i nedovoljni nivo informatičke pismenosti.

"Projekat uspostavljanja indeksa lokalne e-Uprave je i pokrenut da bi smo videli gde treba staviti akcenat, na kojim lokalnim samoupravama, da bi smo svima omogućili da koristeći elektronske usluge štede i vreme i novac", kaže Željko Tomić.

Prema njegoviim rečima, lokalne samouprave imaju velike zadatke na edukaciji građana. Pokrenuta je akcija e-građanin gde lokalne samouprave rade na tome da omoguće građanma da koriste portal e-Uprave.

"U lokalni indeks e-Uprave biće uključeno mnogo faktora. Eksperti koji rade na metodologiji za ovaj projekat uključuju sve te faktore tehnička opremljenost, kapacitet pružaoca usluga, IT osposobljenost, osposobljenost službenika, kapacitet korisnika usluga, nivo informatičke sigurnosti. Čitav paket informacija biće sadržan u indeksu u kome će se prepozavati nivo razvijensti pojedinih lokalnih samouprava i njihova sposobnost da pružaju elektronske usluge", poručuje Željko Tomić.

недеља, 28. април 2024.
25° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво