Čitaj mi!

Mic po mic, uz zvuke sirene - ako bi svako od nas povezao komšiju izbegao bi gužvu

Između Medakovića 1 i 3, od naselja "Stepa Stepanović", na svim prilazima auto-putu i na svim raskrsnicama stvaraju se velike gužve, naročito u jutarnjim satima, kad se ide na posao. Čini se da ni najbolja signalizacija ne bi mogla da reši ovaj problem.

Mic po mic, uz zvuke sirene, tako se vozi na raskrsnici Vojislava Ilića i Vladimira Tomanovića koja vodi na auto-put. Tu su vozači svakoga dana u jutarnjim i popodnevnim časovima na mukama.

Prof. dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta kaže da se ne može fizički smanjiti broj vozila, on se čak i povećava, ali se može uraditi nešto što je Beogradu neophodno a to je da se povećavaju velike parking garaže, bilo pravljenjem garaža kao kod "Beograđanke" ili pravljenjem tržnog centra.

"Ima jedan deo koji nepopularan, koji mislim da Beograd u ovom trenutku ne bi mogao da primenjuje. To je naplata ulaska u centar. Od 9 sati ujutru do 22 sata ulazak u centar se naplaćuje tako da niko ko nema razloga da uđe u centar, ne ide", kaže Vujanić.

Ako bi svako od nas povezao komšiju, vozila bi bilo manje, tvrde stručnjaci.

"To se radi na način na koji su Englezi prvi predložili i primenili - da se dozvoli upotreba žute trake i vozačima vozila gde ima tri ili više putnika. Onda na posao jedan vozi drugu trojicu, drugi dan drugi, treći dan treći, ali se u stvari smanji broj vozila, bar prepolovi u odnosu na onaj koji imamo u vršnom periodu", kaže Vujanić.

Dok i kod nas ne postane navika da na posao povezemo kolegu ili komšiju, vozačima jedino preostaje da budu strpljivi.