Čitaj mi!

Somborci i Šapčani dobili novu digitalnu pomoćnicu MIA

Dečji i roditeljski dodatak, poreska uverenja, izvodi iz matičnih knjiga rođenih najčešći su razlozi zbog kojih građani pozivaju lokalne samouprave. Somborci i Šapčani dobili su novu digitalnu pomoćnicu MIA, koja će danonoćno pružati građanima i privredi značajne informacije o radu lokalne vlasti i poreskih službi.

Službenici lokalnih samouprava u Somboru i Šapcu 2.400 sati godišnje trošili su na pitanja građana i zbog toga će digitalna asistentkinja MIA olakšati i ubrzati rad tih službi.

Dobili su novog radnika za kojeg ne treba izdvajati nikakva sredstva, jer će raditi za građane 365 dana, 24 časa dnevno, potpuno besplatno.

"Siguran sam da će građani Šapca uživati u svemu tome, a da će efekti svega ovoga što će im MIA pružiti biti višestruki, pre svega što će informacija ka građanima biti brža, a s druge strane što će zaposleni u gradskoj upravi moći da se posvete nekim složenijim i kreativnijim postupcima", kaže gradonačelnik Šapca Aleksandar Pajić.

Projektom je planirano da se broj informacija stalno širi, što će zavisiti od interesovanja građana.

Ko vlada informacijom, vlada situacijom, te će tako i Somborci moći u svako doba da se informišu o radu lokalne samouprave preko interneta.

Načelnica Gradske uprave Sombor Jelena Velebit naglašava da će to biti odgovori na pitanja iz Gradske uprave, a to su dečji dodatak i lokalna poreska administracija, ali se nada da će MIA uvećati znanje i da će i dalje sarađivati.

Uz podršku Nemačke razvojne saradnje – GIZ, NALED-a i kompanije "Saga" gotovo tri godine trajala je izrada IT platforme koja se već uspešno koristi u bankarstvu, a može se primeniti u turizmu i drugim uslugama.

Prilagođavanje platforme radu lokalnih samouprava koštalo je nekoliko stotina hiljada evra.