Читај ми!

Srpske banje i planine ne takmiče se s morem – ko bira srcem a ko džepom kada ide na odmor

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović rekla je za RTS da, zaključno sa junom, imamo 27 odsto više dolazaka turista nego u istom periodu prošle godine i 23 odsto više noćenja.

Mnogi od nas su se prošle godine, usled nepovoljne epidemijske situacije, okrenuli lepotama Srbije.

Statistički podaci to i potvrđuju. U periodu od januara do maja ove godine, zabeležen je rast broja turista od 21 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Građani naše zemlje vole više da borave u planinskim mestima i banjama, a stranci najčešće borave u Beogradu. Popuštanje mera mnoge je odvelo i na more.  

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović rekla je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, da zaključno sa junom imamo rast "od 27 odsto u odnosu na isti period prošle godine kada su dolasci u pitanju i 23 procenta kada su noćenja u pitanju".

"Nije dobro porediti 2021. sa 2020. godinom. Prošle godine smo imali mesece kada uopšte nije bilo turističkog prometa, tako da ćemo pravu sliku videti tek zaključno sa avgustom. Ohrabrujuće je da smo u junu imali više turista i iz inostranstva – preko 270 procenata. I dalje je to u nominalnim vrednostima daleko manje nego što smo imali 2019. godine", rekla je Labovićeva.

Podseća da je 2019. bila rekordna godina za srpski turizam sa preko deset miliona noćenja i godina kada smo postigli da nam broj domaćih i inostranih turista bude izjednačen.

Ostvareno je preko četiri miliona noćenja inostranih i šest miliona noćenja domaćih turista.

U junu 780.000 noćenja – skoro na istom nivou kao i 2019. godine

"Ova godina svakako je daleko od 2019, jer je pad u broju dolazaka i noćenja inostranih turista čak 65 odsto. Kada gledamo promet, kada su domaći turisti u pitanju – u junu smo imali 780.000 noćenja i skoro da je na istom nivou kao i 2019. godine. To nam daje optimizam da idemo u boljem pravcu, ali sve zavisi od korone, epidemiološke situacije i od primene svih mera na šta apelujemo kroz promotivne aktivnosti", kaže ona.

Što se tiče stranaca, Beograd prednjači po broju noćenja. Govoreći o tome šta je doprinelo povratku stranaca, Labovićeva kaže da su na prvom mestu nešto liberalnija ograničenja u kretanju u odnosu na druge destinacije, činjenica da smo krenuli dobro sa vakcinacijom:

"Nadamo se da ćemo nastaviti i da će građani koji se nisu vakcinisali shvatiti koliko je važno, kada je turizam u pitanju, zbog bezbednosti sebe i drugih, ali i zbog opšte slike."

Turisti traže sigurne destinacije, kaže Labovićeva, i dodaje da je dobro što se veliki broj objekata sertifikovao čisto i sigurno. Povećava broj inostranih turista i STO je procenila da će se turisti sa dalekih destinacija sporije vraćati i kasnije krenuti da putuju zbog prepreka za putovanje, ali region će krenuti brže, jer osim turista uz regiona imamo turiste iz Rusije i Turske.

Govoreći o turistima iz Kine, Labovićeva navodi da su u "top deset" ali to nisu Kinezi koji dolaze iz Kine, već oni koji žive u nekim evropskim zemljama, dodajući velika je šteta jer 2019. kineski turisti su bili prvi po broju dolazaka i drugi po realizovanim noćenjima od svih turista.

"Verujemo da će se ponovo vratiti, nismo prekinuli promotivnu kampanju u Kini, ona je digitalna, želimo da budemo među prvim zemljama koje će odabrati kada se steknu uslovi", istakla je Labovićeva.

Domaći turizam, šta kaže početak leta

Labovićeva kaže da je u 2020. došlo do promena koja se desila je u strukturi domaćih turista – i oni koji se nisu oranije odlučivali da glavni odmor bude u Srbiji, pa su pružili priliku Srbiji, stekli su naviku putovanja po Srbiji, videli koliko Srbija ima da ponudi.

"Potrudili smo se da građanima skrenemo pažnju na lepe destinacije koje mogu da posete ove godine. Vrlo često se postavlja pitanje da li će se putovati po Srbiji, zbog otvorenih granica – ne takmičimo se sa destinacijama koje imaju more", kaže ona.

"Sugerišemo da naši građani biraju srcem i biraju Srbiju i da deo odmora odvoje za boravak u Srbiji", kaže Labovićeva.

Vaučeri dobra mera 

Poslednja serija od 30.000 vaučera je planula. Direktorka TOS-a kaže da je Ministarstvo imalo dobru inicijativu, podeljeno je do sada 150.000 vaučera, a dodatan broj zavisi od budžeta.

"Vlada je prepoznala značaj subvencionisane mere i pokazala se kao dobra iz puno razloga. Prvi – veći broj građana se odlučio za Srbiju, produžio se boravak i veliki broj smeštajnih kapaciteta se kategorisao i registrovao i krenuo da prijavljuje turiste jer žele da prihvate vaučere", podvukla je ona.

U okviru kampanje "Biram Srbiju", TOS promoviše neotkrivene dragulje zemlje.

U sklopu letnje kampanje, kako navodi, izdvojili su aktivni odmor u prirodi, kulturne znamenitosti i gastronomiju kao glavne proizvode koji se traže u letnjem periodu.

Čak trećina svih vodopada u Srbiji je na Staroj planini 

Naši se građani odlučuju da borave u banjama, i one su u fokusu, planinski centri takođe i boravak u seoskim domaćinstvima. Tu je, kako ističe, mnogo uloženo u poslednje dve godine.

Inostrani turisti se radije odlučuju za veće centre, a naši i za ruralni turizam.

Na listi planinskih centara su Kopaonik, Stara planina, Zlatibor. Najčešće se biraju Vrnjačka Banja, Sokobanja, Vrdnik, Prolom banja, Ribarska, Atomska banja.

Domaći turisti se najčešće odlučuju za Zlatibor, Kopaonik, Taru, Zlatar.

Prema njenim rečima, planina koja ima predispozicije a u ekspanziji je – Tara, ona ima potencijala za dalji rast, traži se krevet više, kao i Zlatar – netaknuta priroda i predivni pejzaži su veliko bogatstvo i prilika da se turisti okrenu toj planini.

"Spomenula bih Staru planinu, čak trećina vodopada u Srbiji je na toj planini", zaključila je Labovićeva.

петак, 26. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво