Čitaj mi!

Kako motivisati decu da uče – da li je nagrađivanje dobar metod

Radne navike i motivacija se jako dugo i sporo stiču, a lako gube. Učenicima moramo dati podršku i omogućiti im uslove, da vidimo šta su im ometajući faktori u učenju, treba im pomoći, jer mnogi ne mogu sami zato što su propustili neke stvari, kaže za RTS Slobodan Malušić, specijalista pedagogije.

Slobodan Malušić je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a rekao da su, nažalost, neka njegova istraživanja pokazala da je nivo znanja kod učenika opao, da ima dosta propusta, jer je korona poremetila čitav sistem i organizaciju učenja, radne navike, pa i motivaciju.

Prema njegovim rečima, motivacija je jedan od bitnih faktora za uspešan rad ne samo u učenju, već u svakom poslu.

"Gde nema motivacije nema ni pravog uspeha. Neki smatraju da je ceo proces učenja stalna vrsta motivacije", ističe specijalista pedagogije.

Dodaje da postoje dve vrste motivacije. Prva je takozvana unutrašnja motivacija i druga spoljašnja motivacija.

Unutrašnja motivacija je želja i snaga jedne ličnosti sa saznanjem da nešto nauči i sazna i mnogo je važnija od spoljne.

"Gde ne deluje unutrašnja snaga volje i želje onda se pribegava spoljnoj motvaciji da se uči za ocenu, poklon, novac, pohvalu", objašnjava Malušić.

Prema njegovim rečima, veliki je zadatak na nastavnicima.

"Po mom mišljenju trebalo bi ovo gradivo, posebno osmacima, da se sažme i nauče najbitnije stvari koje će im koristiti u srednjoj školi. U ovoj situaciji treba učenicima pomoći da se nauče neke osnovne stvari, angažovanjem dopunskih časova nastavnika. Deci treba dati podršku da oni to mogu, kada postignu neki uspeh treba decu pohvaliti i nagraditi", poručuje specijalista pedagogije.

I maturanti sada imaju sliku šta im nedostaje u znanju i šta nisu naučili.

"Potrebno je da isplaniraju vreme do kraja školske godine na koji će način to da savladaju. Vrlo je bitno dobro i racionalno napraviti plan. I onlajn nastava treba da se potrudi da ih tehnički motiviše kroz neke vrste takmičenja, igre postavljanje pitanja da bi učenici imali više želje i motivacije da uče", kaže Slobodan Malušić, specijalista pedagogije.