Čitaj mi!

U Beogradu se i dalje teško diše – koja rešenja nudi rukovodstvo Grada

Zagađenje je bilo danas ponovo iznad dozvoljenog. Vazduh je u Beogradu pet dana za redom zagađen, od toga bar tri dana izuzetno zagađen. Obe aplikacije su oko podneva pokazivale isto crveno upozorenje. Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić je rekao za RTS da je zagađenje vazduha jedna od najvažnijih tema za rukovodstvo grada i da postoje i kratkoročni i dugoročni planovi i ciljevi, ali i napomenuo da nema čarobnog štapića koji bi rešio problem zagađenosti.

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić je rekao da je zagađenje vazduha jedna od najvažnijih tema za rukovodstvo Beograda. Naveo je da je o zagađenju razgovarao sa predstavnicima EBRD-a, Ujedinjenih nacija i Svetske zdravstvene organizacije u Srbiji.

"Oni nam kažu da smo na dobrom putu. Svesni su toga da smo imali 50 godina razvoj industrije kakav smo imali i brigu o ekologiji kakvu smo imali i da je sada pravi trenutak da krenemo akcijama kojim krećemo", naveo je Radojičić tokom gostovanja u Beogradskoj hronici.

Naveo je da postoje i kratkoročni i dugoročni planovi i ciljevi.

"Mi u ovom trenutku radimo akcioni plan koji se tiče kvaliteta vazduha. On je doživeo korekciju, ponovo će biti na javnom uvidu. U prethodnom periodu je bilo 400 različitih sugestija sugrađana i različitih organizacija i UN su imale svoje sugestije kako da unapredimo taj plan", istakao je Radojičić.

Istakao je da su konkretne mere za kratkoročne probleme da se u centralnim delovima grada ne favorizuje automobilski prevoz i da se preusmerava saobraćaj u drugim pravcima.

"U ovom trenutku je kroz taj akcioni plan pre svega ideja da to budu usporene zone saobraćaja, da tu bude ograničenje ispod 30 kilometara brzina u tim delovima grada i da se na taj način ljudi demotivišu da idu u centralne delove grada", istakao je Radojičić.

Dugoročni plan – izgradnja garaža na obodima usporenih zona 

Naveo je da je dugoročni plan da se na obodima usporenih zona saobraćaja naprave garaže koje će omogućiti građanima da se tu parkiraju i da ne idu kolima prema centru grada, ali i da će izgradnja obilaznica pomoći u smanjenju zagađenja.

"Popravljanje javnog gradskog saobraćaja, to što smo kupili 344 autobusa prethodnih godina, to što planiramo da kupimo još 50 električnih autobusa, deset smo sada kupili. Da kupimo još 150 tramvaja, 80 trolejbusa, još 400 autobusa na gas, od toga 310 duplih je nešto što će takođe dati doprinos da taj gradski saobraćaj bolje funkcioniše i manje zagađuje životnu sredinu", rekao je Radojičić.

Naglasio je da je važno da "imamo viziju i da smo rešeni da rešimo problem".

"I ja i moja deca dišemo ovaj vazduh. I ja i moja deca hoćemo da živimo ovde i želimo da ostanemo ovde, da živimo u ovim uslovima, tako da nema razloga da sav svoj napor ne usmerim u tom pravcu da tako važne probleme rešimo", istakao je Radojičić.

"Na zagađenje utiču i klimatske promene" 

Objasnio je i kako klimatske promene i toplotna inverzija utiču na problem zagađenja.

"Cirkulacija vazduha je u znatno manjoj kubikaži nego što je u drugim okolnostima ili bila ranijih godina. Ima puno faktora koji utiču na to, ali, naravno, kažem vam, kroz ova tri akciona plana imamo vrlo jasne korake i ja ću, dok god budem bio gradonačelnik, insistirati na tome", naglasio je Zoran Radojičić.

Kazao je da nema čarobnog štapića, ali da ima dobre volje i velike energije da se razreši problem zagađenja, ali i da se konsultuju i najveći stručnjaci.