Читај ми!

Čak 53 opštine u Srbiji nemaju javni prevoz, građani se snalaze i čekaju reakciju nadležnih

U čak 53 opštine nema javnog prevoza, pokazuje izveštaj državnog revizora. Dok se građani snalaze kako da odu do posla ili lekara, resorno ministarstvo treba da donese smernice za lokalne samouprave jer su dužne da obezbede uslugu prevoza stanovništvu.

Samo devet odsto jedinica lokalne samouprave, prema izveštaju državnog revizora, ima plan razvoja saobraćaja na svojoj teritoriji.

Umesto na red vožnje, meštani Aleksinca oslanjaju se na dobru volju jedinog prevoznika. Sa firmom iz susednog Niša, opština je, tvrdi predsednik, godinama imala dobru saradnju. Danas, kaže, samo probleme koje bi trebalo da reši javno-privatno partnerstvo.

"Sada će se sa nekim od prevoznika potpisati ugovor, definisati linije, definisati cene, a ono što imamo kao lokalna samouprava, kao učešće, biće karte za đake osnovnih škola, a dogovor je i da finansiramo karte za srednjoškolce", kaže predsednik Opštine Aleksinac Dalibor Radičević.

Sličan model za organizovanje gradskog i prigradskog prevoza planira i Požarevac. Planirao je i ranije, ali bez uspeha.

Posle jedne propale javne nabavke, početkom godine raspisana je druga. Zbog toga što građanima ne pružaju kvalitetan prevoz, ove dve lokalne samouprave našle su se na crnoj listi Državnog revizora.

Skoro 40 odsto jedinica lokalne samoprave nije organizovalo prevoz u skladu sa zakonom

Prema izveštaju te institucije za period od 2017. do 2019. godine, gotovo 40 odsto jedinica lokalne samoprave nije organizovalo tu komunalnu delatnost u skladu sa zakonom.

"To znači da se oko milion stanovnika na toj teritoriji prevozi sopstvenim prevozom, taksi prevozom ili međumesnim prevozom koji prolazi kroz njihovo mesto. Mi ukazujemo na to da jedinica lokalne samouprave treba da preuzme stratešku ulogu u funkcinisanju gradskog i prigradskog prevoza", ističe Nada Tošić iz Državne revizorske institucije.

Kao primer grada koji ne vodi računa o potrebama stanovništva, revizor je izdvojio i Kraljevo. U međuvremenu, sa prevoznikom je potpisan ugovor po kojem grad, između ostalog, ima obavezu da u sva vozila ugradi merne uređaje.

"Sistem kojim će kontrolisati pređene kilometre, broj izvršenih vožnji, broj putnika koji se prevoze na određenim linijama, imaće sopstveni monitoring centar i tada će svako izveštavanje i kontrola biti znatno bolja i pouzdanija. To je bilo planirano i prošle godine ali iz razloga pandemije i izbora je odloženo. Ove godine su planirana sredstva, planirana javna nabavka i očekujemo da se realizuje", kaže Milan Milošević iz Gradske uprave za saobraćaj Kraljeva.

Ima revizor očekivanja i od Ministarstva saobraćaja, da što pre donese smernice i merila za obavljanje prevoza kako bi se popravila statistika iz 2019. godine.

Prema istraživanju Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, 37 odsto građana nije zadovoljno stanjem u gradskom i prigradskom saobraćaju.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво