Читај ми!

Prodavci koriste razne trikove da vas nateraju da potrošite više

Finansijski savetnik Dušan Uzelac objašnjava šta je "Grinov koncept" i kaže da prodavci koriste razne psihološke manipulacije kako bi se ljudi oraspoložili da potroše novac.

Šta znači i zbog čega postoji "Grinov koncept"? Ima veze sa finansijama. Napravljen je tako da mnogi i ne primećuju da je u pitanju pažljivo isplaniran sistem, a ne nasumično napravljen raspored proizvoda na policama u radnjama. 

Dušan Uzelac je u Jutarnjem programu rekao da građani mogu upravljati svojim finansijama, ali da se ne može upravljati marketingom i konceptima prodavaca, jer su oni sve veštiji i veštiji.

"Tako postoji čuveni Grinov koncept tržnih centara, gde vi danas imate tržne centre koji nemaju prozore, gde nemate mogućnost da vidite sat da dobijete procenu protoka vremena, potpuna je dezorjentisanost", objašnjava Uzelac.

Čak koriste i trikove raznih parfema ispred radnje, ukazao je Uzelac i istakao da su to sve psihološke manipulacije kako bi se ljudi oraspoložili da potroše novac.

Nisu samo tržni centri mesta sa pažljivo isplaniranim konceptom prodaje.

"U maloprodajnim radnjama često čim uđete u prodavnicu nailazite na voće i povrće. Baš zbog psihologije potrošača", navodi Uzelac.

Jedini način da ne potrošimo više nego što smo planirali je da napravimo spisak za kupovinu, ali i da ga se pridržavamo.

Uzelac smatra da se ne možemo braniti od spoljašnjih uticaja, ali da je najbitnije upravljati sobom i biti racionalna osoba koja zna kolika su primanja i troškovi.

недеља, 02. јун 2024.
26° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије