Čitaj mi!

Počinje "crni petak", da li su cene zaista niže

U pojedinim radnjama već je počeo "crni petak". Specijalna sniženja i pogodnosti u trgovinama će trajati do kraja vikenda. Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača kaže za RTS da bi potrošači pre svega trebalo da pažnju obrate na cene.

Običaj da poslednje nedelje novembra trgovci iznesu robne zalihe na rasprodaju stigao nam je, ne tako davno, iz Amerike. Crni petak odomaćio se i u našim trgovinama.  

Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača je gostujući u Dnevniku RTS-a rekao da  je u Americi to velika tradicija i tamo se svi proizvodi na taj dan prodaju po znatno nižoj ceni, i do 70 odsto.

"Kod nas su često to prividna sniženja, tako da potrošači moraju da obrate pažnju prvo na cenu. Da li će kasnije za novogodišnje praznike biti i niže cene, jer to se i očekuje. Velike su zalihe roba, s obzirom na epdimiju i mnogo se manje pazari nego što se to ranije činilo", kaza je Perinčić.

Navodi da je manji promet i da zato potrošači bi trebalo da obrate pažnju da li su proizvodi na pravom sniženju ili mogu da očekuju narednih dana i veće popuste.

"Oni često koriste jedan trik, do 70 posto, pa imate i proizvode koji su stvarno do 70 posto, a imate i one koji su 15 ili 20 odsto, tako da je to jedna šarenolikost u pogledu sniženja cena", naveo je Perinčić.

Smatra da većina trgovaca snižava cene, ali da li su to toliko dobre cene, kao u Mađarskoj ili Americi, ne veruje, jer nemamo tu kulturu prodaje.

"Onlajn trgovina ima svoje prednosti, ali dok ne pregledate određeni proizvod ne možete da sagledate njegove karakteristike. Međutim, kod tehničke robe pojavila se manipulacija sa garancijom. Trgovci neki daju dve godine saobraznost, a garanciju prenose na proizvođače. To je jedna manipulacija koja bi mogla znatno da bude iskorišćena u vreme praznika. Mi smo delovali, jer to je suprotno Zakonu o zaštiti potrošača, jer je trgovac uvek odgovoran za garanciju i saobraznost. Zato smo upozorili Tržišnu inspekciju da se takve nepoštene prakse moraju kažnjavati", ukazuje Perinčić.

Zaključuje da ukoliko trgovci budu prevareni onlajn mogu da se žale Republičkoj uniji potrošača i drugim organizacijama.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">