Dobra vest za ugostitelje – klikom do prijave i odjave turista

Sa novom informacionom tehnologijom, srpski turizam bi od danas trebalo bolje da funkcioniše, bez administracije, sa razvijanjem konkurencije i borbom protiv sive ekonomije. Počinje s radom sistem e-Turista, koji će olakšati poslovanje vlasnicima svih turističkih objekata u Srbiji. Državni sektretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Miroslav Knežević kaže da će ugostitelji moći preko pristupnih šifri na svom računaru ili mobilnom telefonu da prijave i odjave goste i da je taj sistem za sve korisnike besplatan.

Zahvaljujući sistemu e-Turista, vlasnici hotela, apartmana, konaka, seoskih domaćinstava moći će brzo i efikasno, bez administrativnih procedura, da prijave domaće i strane turiste.

"Pravo je zadovoljstvo da najavimo da smo zajedno s kolegama iz Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije kreirali jedan centar, informacioni sistem e-Turista, na osnovu kojeg će svi ugostiteljski objekti od danas moći da obave prijavu i odjavu svih domaćih i stranih gostiju", rekao je gostujući u Jutarnjem dnevniku državni državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Miroslav Knežević.

Korisnici centra blagovremeno su obavešteni, a ministarstvo je ranije organizovalo niz radionica s predstavnicima lokalnih samouprava i sa predstavnicima ugostiteljskih objekata.

Za turiste, ova usluga znači da će odlaskom u smeštajne kapacitete biti sigurniji, jer će biti evidentirani kao gosti.

„Ono što moramo da naglasimo jeste da je sistem besplatan. Ugostitelje koji pristupe sistemu ne košta ništa. Sa nekoliko klikova će se logovati u sistem, prijavljivati i odjavljivati svoje goste, neće morati da odlaze u drugu instituciju", rekao je Knežević.

E-Turista kao sistem definisan je Zakonom o ugostiteljstvu koji je usvojen u martu prošle godine i deo je sveobuhvatne reforme koja se sprovodi dve godine.

Sistem elektronske prijave najviše će obradovati vlasnike seoskih domaćinstava, koji više neće morati da odlaze kod pravnih lica ili turističkih agencija da prijave goste.

"Zamislite seosko domaćinstvo čiji vlasnik mora da ide 10-15 kilometara da bi prijavio gosta i da bi izdao račun, troši svoje vreme, novac. Zahvaljujući ovom sistemu, on će dobiti pristupne šifre i na svom računaru ili mobilnom telefonu moći će da se uloguje i prijavi i odjavi gosta", naveo je Knežević i dodao da će se na taj način suzbiti siva ekonomija.

Kako je rekao državni sekretar, najveći broj pružaoca usluga su fizička lica i veliki broj njih radio je u sivoj zoni zbog komplikovanih procedura i nejasnoća oko poreza koji treba da se plati.

"Sad su stvoreni mnogo bolji uslovi za rad i većina ugostitelja je to prepoznala", istakao je Knežević.

On je dodao da je letnja turistička sezona u Srbiji završena s veoma dobrim rezultatima i da je ove godine u avgustu zabeleženo za četvrtinu više gostiju u odnosu na prošlu godinu, koja je bila rekordna kad je reč o domaćem turizmu.

Najposećeniji su bili planiski centri i banje, poput Stare planine, Zlatibora i Sokobanje.

Ministarstvo za turizam ove godine izdalo je više od 20.000 vaučera, što je takođe doprinelo dobrim rezultatima, zaključio je Knežević.