Vojinović: "Mig 21" nabavljen 1986, imao odobrenje do 2026.

Urednik portala "Tango siks", Petar Vojinović, kaže za RTS da je avion koji se oko 9.00 srušio u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika dvosed-lovac koji služi za obuku. Navodi da je avion nabavljen 1986. godine, da je remontovan 2016. i da je imao odobrenje do 2026. godine.

Petar Vojinović je, gostujući u Dnevniku RTS-a, rekao da na osnovu prvih fotografija, na kojima je mogao da se vidi evidencijski broj aviona, reč o avionu oznake "mig 21 UM", dvosed avion-lovac koji služi za obuke i preobuke.

"Ovaj serijski broj je poslednji operativni avion u RViPVO, jer se radi se o starijem migu. Ovaj avion je konkretno nabavila JNA 1986. godine i remontovan je 2016. i tada je nakon remonta dobio odobrenje, do 2026. je mogao da leti. Onda je bio prizemljen 2018. godine, nije leteo, da bi se ponovo vratio u vazduh početkom ove godine. Ovi avioni se koriste pre svega za obuku i zato je dvoje pilota bilo u letelici", kazao je Vojinović.

Piloti, napominje, ne bi smeli da nemaju dovoljno sati letenja.

"Po pravilu, kako je rečeno, avion je bio pregledan, a ne može da se dogodi da piloti koji nemaju iskustva sednu u letelice. Znamo da je najveći procenat razloga udesa ljudski faktor. Ovo je, ja mislim, četvrti udes ratnog vazduhoplovstva u poslednjih desetak godina. Ipak, u skoro svim nesrećama se po pravilu dešavalo da je ljudski faktor u pitanju", napominje Vojinović.

Ističe da se, u ovakvim slučajevima, flota tipa aviona koji je doživeo udes se prizemlji i ne leti do rezultata prve preliminarne istrage.

"Ovaj konkretno avion je bio poslednji tog tipa u ratnom vazduhoplovstvu. Oni su tehnološki zastareli, ali tehnički ispravni", kazao je Vojinović.