Električnih trotineta sve više, ali ih zakon i dalje ne vidi

Električni trotineti u Beogradu postaju sve popularniji vid prevoza. S obzirom na to da ih je na ulicama sve više, bilo je najavljeno da će novi Zakon o bezbednosti saobraćaja obuhvatiti i ova prevozna sredstva, međutim to se još nije dogodilo.

Savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Ilić kaže da je stručna radna grupa je već pokrenula pitanja u vezi sa tim i očekuje se da se donesu zakonske odredbe u skorijem roku koje su u skladu sa primerima najbolje prakse u zemljama zapadne Evrope.

Nečujni su, brzina koju dostižu može biti opasna za pešake, pa zakon treba da reguliše kuda smeju da se voze, ko može da ih vozi i šta je potrebno od zaštitne opreme. Za sada se zna da su obavezni zvonce, bela svetla napred, crvena pozadi, kočioni sistem i kaciga.

Ilić ističe kažu da zakonske odredbe kod nas trenutno nisu precizirale kuda će se kretati, ali, to, kako ukazuje, nikako ne treba da bude po kolovozu, uglavnom biciklističkim stazama.

Napominje da, ukoliko se trotinet kreće po trotoaru, brzina bi trebalo bude u rasponu od sedam do 15 kilometara na čas.

Beograđani smatraju da bi vožnja elekričnih trotineta trebalo da bude regulisana zakonom.

Žale se da su nečujni i brzi ali i dodaju da su dobri za saobraćaj.

Biciklisti u pravnom vakuumu

Svoje mesto na ulicama i izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja traže i biciklisti. Žele da budu bezbedniji, da, ukoliko već poštuju propis i voze na jedan metar od trotoara, vozači njih poštuju.

"Mislim da je najbolje da žute trake ostanu za prevoz, ali problem je, tamo gde su žute trake imate i parkiranje i nemate biciklističke staze, i tada biciklisti niti su na rastojanju od jednog metra od trotoara što je po zakonu, niti mogu da idu trotoarom jer tuda idu pešaci, i tada ne znaju kuda da se kreću", ističe Zoran Bukvić iz udruženje građana "Ulice za bicikliste".

U pojedinim zemljama zakonima je već definisana vožnja električnih trotineta, a po celim gradovima su iscrtane staze samo za bicikliste. Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja bi ta pitanja trebalo da reši i kod nas.