Kinezi koji grade prugu Beograd–Budimpešta ostali u Srbiji

Direktor "Kineskih železnica – Ogranak Srbija" Hu Sjaojung rekao je u intervjuu za RTS da epidemija koronavirusa ne utiče na projekat modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd–Budimpešta u Srbiji. Ističe da se Kinezi, koje će se kasnije priključiti projektu, pridržavaju propisa kineske vlade i Ministarstva zdravlja Republike Srbije.

U razgovoru za RTS, direktor "Kineskih železnica – Ogranak Srbija" Hu Sjaojung kaže da epidemija koronavirusa ne utiče na projekat modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd–Budimpešta u Srbiji. Ističe da se Kinezi koje će se kasnije priključiti projektu pridržavaju propisa kineske vlade i Ministarstva zdravlja Republike Srbije.

Vi ste iz Hubeja – epicentra epidemije virusa korona. Koje su najnovije informacije?

Pre svega, hteo bih da zahvalim srpskoj vladi i srpskom narodu na njihovoj solidarnosti i podršci Kini u borbi protiv ove epidemije, kao i na njihovoj brizi i pomoći ljudima Hubeja.

Nakon izbijanja epidemije, kineska vlada je preduzela odlučne mere kako bi suzbila širenje epidemije i organizovala medicinske spasilačke službe i raspoložive resurse za borbu protiv epidemije. Trenutno je epidemiološka situacija u provinciji Hubej u osnovi kontrolisana, a broj novodijagnostikovanih pacijenata postepeno opada.

Ljudi zaraženi virusom leče se u posebno određenim bolnicama, a broj izlečenih postepeno raste. Sve što ljudi treba da rade – da vode računa o ličnoj higijeni, da smanje izlazak napolje i spreče širenje virusa kontaktom sa drugim ljudima. Ima onih koji rade kod kuće putem interneta. Osnovne životne namirnice radnici iz društvenih zajednica i volonteri dostavljaju na kućne adrese. Život se nastavlja i zadovoljene su osnovne potrebe.

Kako epidemija utiče na vaš posao? Da li ima radnika koji su otišli kući za lunarnu Novu godinu i sada su u karantinu?

Tokom trajanja proslave lunarne Nove godine, kineskog Festivala proleća, a kako bi se osiguralo da to ne utiče na rok za projekat modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd–Budimpešta u Srbiji, svi zaposleni u kineskom železničkom građevinskom timu odrekli su se odlaska u zemlju i susreta sa svojim porodicama; odlučili su da ostanu na prvoj liniji izgradnje, grabeći napred i hvatajući se ukoštac sa izgradnjom novih delova projekta, tako da se dalja izgradnja nastavlja ubrzano.

Zbog unapred planiranog rasporeda ljudskih resursa, veliki broj kineskih radnika već je bio u Srbiji na gradilištima pre izbijanja epidemije, tako da epidemija nije imala mnogo uticaja na osoblje.

Oni koji će se kasnije priključiti projektu, projektno odeljenje strogo kontroliše i rukovodi u skladu sa propisima kineske vlade i Ministarstva zdravlja Republike Srbije i odlučno garantuje da su kineski državljani koji ulaze u Srbiju zdravi.

Na taj način pokazujemo odgovornost ne samo prema zdravlju kineskih radnika već i prema građanima Srbije i sveta. Glavna oprema je već isporučena na gradilišta zbog nabavke koja je unapred organizovna, tako da na to epidemija nije imala uticaja.

Da li epidemija utiče na projekte na kojima ste angažovani u Srbiji?

Ukoliko se ljudstvo, finansije i oprema pravilno planiraju, ne bi trebalo da postoji preterani uticaj. Verujem da će kineske kompanije kontrolisati osoblje koje dolazi u skladu sa zahtevima kineske vlade i Ministarstva zdravlja Republike Srbije. Na sastanku kineskih preduzeća u organizaciji Vlade Srbije takođe je rečeno da će se u ovoj fazi vršiti optimizacija lokalnih resursa u Srbiji kako bi se zadovoljile potrebe projekata. Čak i ako postoje poteškoće, verujem da će biti prevaziđene.

Koja je "ljudska cena" epidemije? Da li su kineski radnici zabrinuti za svoje porodice i prijatelje? Ima li uzajamne podrške?

Da bismo garantovali kvalitet i rok izgradnje projekta srpske železnice, uveli smo grupu kineskih kvalifikovanih i stručnih radnika koji imaju iskustva u izgradnji brze pruge.

Troškovi za ovo osoblje uglavnom se svode na povratne avionske karte između Kine i Srbije, smeštaj, troškove života i lični dohodak, socijalno osiguranje, porez itd. Cene rada su veće od lokalne cene rada u Srbiji, ali se ti troškovi isplate kako bi se osigurao visoki standard izgradnje železničke pruge od Srbije do Mađarske.

Istovremeno, takođe nastojimo da promovišemo lokalni ekonomski razvoj i trudimo se da angažujemo lokalne srpske podizvođače i dobavljače koji će pružati svoje usluge. Zarad železničkog projekta između Srbije i Mađarske kao i prijateljstva između Kine i Srbije, naš tim napustio je rodni grad i daleko je od svojih najmilijih.

O životu i zdravlju svojih porodica, prijatelja i kontroli epidemije, raspituju se svakog dana preko telefona i interneta. Zabrinuti sigurno jesmo, ali srećom, nakon izbijanja epidemije, kineska vlada je usvojila veoma oštre mere kako bi se omogućilo pravovremeno lečenje ljudi zaraženih virusom i zagarantovalo zdravlje ljudi, kao i ispunjenje osnovnih životnih potreba.

Trenutno, koliko znam, ljudi oko mene, građevinski tim koji radi na izgradnji železnice između Srbije i Mađarske, članovi njihovih porodica i prijatelji nemaju zdravstvenih problema.

Ako neko u našem timu ima poteškoća, ne samo naša vlada, već i naše kompanije, društvene zajednice, uključujući i mene, nećemo oklevati da pružimo pomoć. Uvek smo bili ujedinjena porodica, poput čeličnog prijateljstva između Kine i Srbije, i bez obzira na čijoj se strani dogodi problem, možemo pomoći jedni drugima.

broj komentara 0 pošalji komentar