Poznato je koliko će koštati karta u beogradskom metrou

Direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar kaže za RTS da će cena karte u beogradskom metrou biti beneficirana, kao u Evropi, i da je to podsticaj da što više ljudi koristi javni prevoz.

Stanko Kantar rekao je, gostujući u Beogradskoj hronici, da se metro može očekivati između 2025. i 2027. godine.

Metro će, kako su nadležni najavili, biti deo javnog prevoza. Nalaziće se u jedinstvenom tarifnom sistemu, dodao je Kantar.

To znači, kako je objasnio, da će biti ista cena za trolejbus, tramvaj, autobus i metro.

Kantar je ukazao da su u Evropi to uvek beneficirane cene i da su podsticaj da što više ljudi koristi javni prevoz.

U toku je, kako je naveo, potpisivanje sporazuma sa Francuskom o donaciji 8,7 miliona evra za izradu studije izvodljivosti sa idejnim projektom i studijom zaštite životne sredine.

"Oni su dali ponudu i za iznos koji bi pokrio deo za koji su oni zainteresovani, a to su vozovi, elektromašinski sistemi, signalizacija, kontaktna mreža, šine, upravljanje, ventilacija", navodi direktor "Beogradskog metroa i voza".

Gde će biti najniža tačka metroa 

Generalnim projektom od prošle godine, planirane su dve linije, a u studiju izvodljivosti će se uvrstiti i treća linija, da bi imali viziju razvoja sistema, navodi Kantar.

Kaže da će jedna linija, dužine 21,5 kilometara, ići od Žarkova i Železnika do Mirijeva, a druga od Zemuna kroz centar grada, takođe do Mirijeva.

Metro će ići i iznad i ispod zemlje, a Kantar navodi da će sve, osim dva i po kilometra na Makiškom polju, gde će se nalaziti i depo, biti podzemno.

Među najnižim stanicama, 35 do 37 metara ispod zemlje, biće one na Trgu republike i kod Cvetkove pijace, napominje Kantar.

"Izabrane su najopterećenije trase"

Upitan zašto metro ide tim trasama, Kantar navodi da su studije pokazale da je najopterećeniji deo javnog prevoza trasa od Banovog brda do Mostarske petlje.

Na drugom mestu je, kako je dodao, trasa kod Brankovog mosta između Zelenog venca i Ušća, kao i Bulevar despota Stefana.

Na prvoj liniji gradi se i "Beograd na vodi", koji će biti "pojedinačno najveći generator putovanja u Beogradu, jer će biti najveći stepen izgrađenosti u gradu", istakao je direktor "Beogradskog metroa i voza".

broj komentara 14 pošalji komentar
(petak, 14. feb 2020, 10:37) - anonymous [neregistrovani]

:)))

Jos nisu dobili donaciju za pocetak izrade studije izvodljivosti... a znaju kolika ce biti cena karte.

Cena karte se formira kada se izglanca poslednje cose na svakoj stanici. A pre toga kopaju krtice. A pre toga geodetski radovi. A pre toga se nadje milijardu E za izgradnju.

Milijardu E. 1,000,000,000 E. Odnosno oko 100,000,000,000 dinara. Nasih para.

I to za neki minimalan projekat od jedne linije. Ne donacija od 8 miliona E za ko zna koju po redu studiju izvodljivosti.

Inace kompletno uradjen projekat do poslednjeg mm postoji jos od 1976. Problem je sto je potpuno uradjen i spreman, pa vise nema mesta za %%% tj. "a gde sam tu ja"? Jedino mora da pocne da se kopa, a to je nezgodno i uprljaju se ruke. I budzet.

Ah da. Vec 50 godina, u Beogradu ce metro biti zavrsen za 5 godina. To je uvek tako, uvek tacno za 5 godina. Tako da ovo zapravo nije vest, tako je vec 50 godina. Sve je isto k'o i lani...

(petak, 14. feb 2020, 10:03) - anonymous [neregistrovani]

Svasta

A cena metroa?

(petak, 14. feb 2020, 08:34) - anonymous [neregistrovani]

Paris Belgrade

Kod vas ili kod nas?

(petak, 14. feb 2020, 07:34) - Super_mario [neregistrovani]

Konstatujem samo

Ja i dalje ne pronadjoh o kojoj ceni se radi!?! A vazno da je naslov senzacionalan...

(petak, 14. feb 2020, 06:28) - milan lala [neregistrovani]

Metro.

A metro izgleda ako se ne varam gradice nam nasi "veliki prijatelji " francuzi koji su nam uveli nova pravila citaj blokade za pristupanje EU i koji stavljaju u istu ravan ukidanje taxi i odustajanje Srbije od borbe za svoj teritorijalni integrite. Nemoj slucajno da se prevarimo pa posao vredan mnogo milijadi dolara damo Rusima i Kinezima , prvi "nemaju iskustva u gradjeni prelepih metroa " a drugi " neznaju kako se prave super vozovi i odrzava metro "

(petak, 14. feb 2020, 05:03) - anonymous [neregistrovani]

Jos 20 godina

Ma koje 2025-27 godine. Zivim u Parizu, koji ima 14 linija métro a. Vec dve godine traju radovi na produzenju dve linije metroa i verovatno ce biti zavrseni do 2023-4, kada se odrzavaju OI u Parizu. U planu su jos dve nove linije. Francuzi imaju velioi iskustvo i velike kompanije koje uspesno rade ove poslove. Kod nas nema jos ni projekta osim olovkom povucene trèse na karti beograda.. A tek d'à ne pricamo o radovima.. Voleo bih i ja d'à za godinu dana dobijemo métro Ali to je nazalost nemoguce.

(petak, 14. feb 2020, 00:36) - anonymous [neregistrovani]

Trcite pred rudu

Nisu ni poceli sa gradnjom a vec su odredili cenu karte. Na osnovu vasih predhodnih graditeljskih poduhvata, malo je reci da sam skeptican.

(četvrtak, 13. feb 2020, 23:05) - anonymous [neregistrovani]

Ja

Izabrane su najopterecenije trase? Od makisa do zarkova ne zivi ni 500 ljudi a od ade do kraja sajma nijedan! Sve se radi kako bi se digle cene kvadrata buducih jos neprojektovanih naselja za koje cak ne znamo ni da li ce postojati.

(četvrtak, 13. feb 2020, 22:47) - anonymous [neregistrovani]

pitanja

Zasto metro zaobilazi prokop i klinicki centar?
Zasto ide kroz delove grada gde nema niceg?
Sta je sa juznim naseljima koja imaju nekoliko stotina hiljada stanovnika? Cerak Vidikovac ...?

(četvrtak, 13. feb 2020, 22:25) - anonymous [neregistrovani]

Sta vredi

Dovoljno sam star, decenijama sam ga cekao, ali ga necu docekati.