I kada bi se ukinuo saobraćaj, Beograd bi i dalje bio zagađen

Beograd je, po zagađenosti vazduha, trenutno sedmi na svetu, a na mernim mestima na Novom Beogradu i u Starom gradu izmerena je količina opasnih suspendovanih PM-10 čestica tri puta više od gornje granice. Gradske vlasti navode da su individualna ložišta najveći zagađivači, kao i da su nabavljena ekološki efikasnija vozila.

U gradskom Sekretarijatu za zaštitu životne sredine navode da su 2016. godine doneli akcioni plan koji ističe ove godine, kojim je između ostalog bilo propisano da se smanji broj individualnih ložišta u Beogradu.

Prema podacima Sekretarijata, individualna ložišta su najveći zagađivači vazduha u našem glavnom gradu. Rezultat za četiri godine – 22 individualna ložišta manje.

"Grad sada, sa Sekretarijatom za energetiku koji je jedna karika u lancu za poboljšanje kvaliteta životne sredine obezbeđuje fond koji će na određen način vršiti subvencionisanje individualnih kućnih ložišta. Kao što smo mi radili za javne objekte, tako ćemo pokušati da vršimo subvencionisanje individualnih kućnih ložišta za priključivanje na toplodalekovod ili gasovod", rekla je za RTS Ivana Vilotijević, gradski sekretar za zaštitu životne sredine.

Dodala je da se kvalitet vazduha u Beogradu ne bi poboljšao u potpunosti, prema podacima Gradskog zavoda za javno zdravlje, kada bi se saobraćaj u Beogradu u potpunosti zabranio.

"Svaki dan imamo razgovore, svaki dan donosimo odluke. Beograd svaki dan radi", istakla je Ivana Vilotijević.

U dokumentu o merama koje su gradske vlasti preduzele kako bi kvalitet vazduha u prestonici bio bolji navodi se da su kupljeni autobusi sa evro-5, evro-6 motorima, izgrađena biciklistička staza, proširena pešačka zona i kupljena tri ekološka traktora sa euro-4 motorima.

Nenamensko trošenje novca 

Ekološki centar "Stanište" iz Vršca je radio analizu u periodu između 2010. i 2018. godine i njihovi podaci pokazuju da više od polovine opština u Srbiji novac od ekološke takse nije trošilo namenski.

Prema njihovim podacima, umesto za zaštitu životne sredine, taj novac trošio se, između ostalog, na izgradnju puteva, na vodovod, na kanalizaciju, na kupovinu autobusa.

U njihovom izveštaju može se pročitati da je za osam godina u budžet na ime ekološke naknade uplaćeno 48 milijardi dinara, a da je tek trećina, odnosno oko 14 milijardi utrošeno namenski.

broj komentara 9 pošalji komentar
(subota, 18. jan 2020, 22:08) - anonymous [neregistrovani]

Bezdimni ugalj?

Zasto niko, bas niko u javnosti od ekperata za satitu okoline do Vlade ne govori o uvodjenju koriscenja bezdimnog uglja u gradovima sa najkriticnijim zagadjenjem? London i Dublin su imali isti problem i smog je resen uvodjenjem bezdimnog uglja. Jednostavno ne mozes nigde u gradu da kupis obicni ugalj i to je to. Svi postoju zabranu je je u svacijem interesu. Naravno postoje i ostale promene koje moraju da se uvedu da bi vazduh bio cistiji ali o njima svi vec govore dok bezdimni ugalj koji se odavno koristi u Irskoj i UK niko ne spominje!?

(četvrtak, 16. jan 2020, 15:49) - Kenan [neregistrovani]

Subvencije

Država treba pod hitno da uvede subvencije , za građane koji će da kupe hibridna auta, ili auta sa Euro 6 normativom izduvnih gasova. Takođe treba da proširi mrežu gradskih toplana na gas. Pod hitno da se zabrane auta sa Euro3 i nižim normativom izduvnih gasova. Da se daju subvencije , za individualne kotlarnice, koje bi prešle sa mazuta, uglja, na gas kao gorivo sredstvo. Zatim svim industrijskim zagađivačima, da se uvedu sankcije, ako ne ugrade eko filtere.
Vreme je da država nešto subvencionura, a ne samo da građane kasira.

(četvrtak, 16. jan 2020, 11:14) - anonymous [neregistrovani]

Nije nego

Pisete o kvalitetu vazduha, a nikada niste usli u proizvodne hale, da vidite sta je zagadjen vazduh.A zastite na radu nema.Ni jedna masina nema usisivac za izduvne gasove, opiljke, trinju i prasinu.Radnici nemaju nikakve maske a radi se sa cementom, otrovnim aditivima, gasovima i isparenjima.Ni jedna proizvodna hala nema filtere i sav taj otrov udisu radnici a ostalo odlazi u atmosferu.

(četvrtak, 16. jan 2020, 10:38) - anonymous [neregistrovani]

@eksperiment Zatvorite saobracaj u krugu dvojke na jedan dan.


Pa gradske vlasti to rade već nekoliko godina. Akciju su konspirativno nazvale "rekonstrukcija". Ne vredi, u ovome ne pomaže.

(četvrtak, 16. jan 2020, 04:39) - Nesa [neregistrovani]

Ah

Agitprop: Trosite samo energente Familije.

(sreda, 15. jan 2020, 23:22) - Огњен [neregistrovani]

Тако је

Највећи загађивачи су индивидуална кућна ложишта. А људи свашта ложе. Неретко и отровне супстанце иверицу, гуме, ма шта год стигну. 

(sreda, 15. jan 2020, 22:59) - anonymous [neregistrovani]

Neplanska gradnja

Pa ljudi a o neplanskoj gradnji niste razmisljali? Tamo gde su bili parkovi, sume i zelene lovrsine sagradili ste stotine zgrada bez ikakvih novih zelenih povrsina i sad se cudite zasto je toliko zagadjen vazduh. Pa unistili ste eko sistem neplanskom gradnjom. Glavni dokaz vam je Novi Beograd. Dok je imao velike zelene povrsine nije bila takva zagadjenost vazduha, pa na Novom Beogradu nema kuca sa grejanjem na drva i ugalj nego toplana koje koriste ko zna koji mazut i koje ocigledno nemaju odgovarajuce filtere dimnih gasova. Pocnite da koristite gorivo za grejanje odgovarajuceg kvaliteta kao i za proizvodnju struje.

(sreda, 15. jan 2020, 22:33) - anonymous [neregistrovani]

Posumljavanje ?

Ipak se nesto treba preduzeti , smanjiti pod hitno broj vozila . Nije mi jasno da se bas nikakve mere ne preduzimaju sem uvoza vozila . Na Novom Beogradu u bloku 30 i 21 su posecena drveca i napravljeni parkinzi zbog naplate , sta bi sa posumljavanjem !!!

(sreda, 15. jan 2020, 21:03) - anonymous [neregistrovani]

eksperiment

Zatvorite saobracaj u krugu dvojke na jedan dan.