Da li vam se više kupuje kada osetite miris vanile

To što pored kafeterije miriše sveža kafa, ne znači da se tamo i prži. Poslednjih godina, kako bi povećali prodaju i bili prepoznatiljivi, trgovci sve češće u pomoć zovu firme koje se bave aromatizacijom. Podaci pokazuju da mirisni marketing daje zavidne rezultate, a da li su kupci svesni tog uticaja?

Nekada su pekari odžake okretali prema ulici kako bi mirisom svežeg hleba privukli kupce. Danas je ta tehnologija prefinjenija, pa i u radnjama koje ne peku peciva, na pecivo miriše. Tajna je u malim bočicama.

"To je jedna prečica do krajnje realizacije, odnosno do prodaje određenog proizvoda. Zamislite kada uđete u jedan supermarket i u jednom delu osetite miris npr. nekih pečenih kroasana. Taj efekat može da se pojača mašinama koje se čak i u spoljnim uslovima instaliraju", kaže Nikola Dobričić, vlasnik "Aroma brenda".

Tako je i "Lidl" na šest autobuskih sajališta uz reklame postavljao automatske raspršivače mirisa pekarskih proizvoda.

"Trudimo se da uvodimo novine u komunikaciji s potrošačima. A kako ne bi samo osećali miris, prolaznici su na tim stanicama mogli i da probaju proizvode", saopštava "Lidl".

Kod nas se 15 kompanija bavi aromaizacijom. U ponudi imaju više od 2.500 mirisnih nota, najčešći klijenti su im hoteli, šoping centri i prodavnice hrane.

"Mi smo i radili promocije za jednu veliku kompaniju koja proizvodi između ostalog čokolade, pa smo na mnogim njihovim otvaranjima stavljali mašine koje su proizvodili te mirise i ljudi su mislili da se unutra zaista proizvodi čokolada", kaže Dobričić.

Da je miris odličan alat za povećanje prodaje, potvrđuju istraživanja – dodavanjem određenih mirisa u prodavnice sportske opreme, želja za kupovinom kod kupaca povećala se čak 80 odsto.

"Miris kafe bože sačuvaj primamljuje. Odmah direktno u prodavnicu", kaže jedan građanin. Drugi kažu da ne mogu da ih privuku mirisi i da se svašta radi, pa su oprezni.

Bor i cimet stimulans za kupovinu poklona

U prodavnicma za vreme Božićnih praznika rasprostranjeni su mirisi bora ili cimeta, jer podsećaju kupce da je praznik blizu i da treba kupiti poklone.

Vanila je dobar stimulans za žene da više kupuju odeću, a lavanda otvara apetit. Tog uticaja, tvrde stručnjaci, potrošači često nisu svesni.

"Jedan od oblika manipulacija željama i potrebama potrošača je upravo puštanje mirisa na prodajnom mestu kako bi se sam potrošač odlučio za kupovinu tog proizvoda jer mu je izazvana želja za kupovinom tog proizvoda i ona je upravo postala i potreba. Ta veza između želje i potrebe je maniluacija. Međutim, ona nije nezakonita i koristi se i kod nas i u svetu i to predstavlja veštinu samih trgovaca da što bolje plasiraju svoje proizvode", kaže Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača.

"Puštanje mirisa koji nemaju za cilj da pokažu – da, ovde je lepo, ugodno, čisto, želimo da se lepo osećate, već je cilj da postaknemo hemijske reakcije unutar organizma sa samom tom idejom, koja je poenta", kaže marketinški stručnjak Miljan Premović.

Ideja o korišćenju mirisa kako bi se unapredila prodaja nije nova. Kompanija "Volt Dizni" je još devedesetih godina prošlog veka u svojim tematskim parkovima puštala miris kokica i buđenjem gladi kod posetilaca povećavala prodaju.

broj komentara 4 pošalji komentar
(ponedeljak, 28. okt 2019, 07:30) - Stefan [neregistrovani]

Prodaja

Da se ne lažemo marketing je prodaja samo korišćenjem nekih drugih alatki. Prodaja je ništa drugo do prevare. A ovi tonazivaju komunikacija sa potrošači a hahahaah

(nedelja, 27. okt 2019, 23:04) - anonymous [neregistrovani]

mirisi

Mirisi su jako vazni, pa nam ne prija kada neko pokusava da manipulise nama, ali jos vise smeta kada imate prave mirise pekare koja svoje proizvode ne prodaje lokalno, vec samo radi za restorane.Dodje mi da im zalupam na vrata zbog bezobrazluka.

(nedelja, 27. okt 2019, 22:05) - anonymous [neregistrovani]

Vanila

Ukoliko znam miris vanile je afrodizijak

(nedelja, 27. okt 2019, 20:04) - anonymous [neregistrovani]

Живио сам у Америци

Кад уђете у Волмарт, дочека вас тако опојан мирис да нисте у стању а да не купите неки слаткиш. Пљувачне жлезде су ми радиле мимо контроле.