Istoričari SANU: Žičara s gondolom narušava celinu Tvrđave

Izgradnja žičare sa gondolama narušila bi celinu jedinstvenog spomenika i viziju položaja Beogradske tvrđave, smatra Odeljenje istorijskih nauka SANU.

"Nedavno objavljenim projektom Grada Beograda o izgradnji žičare neposredno se ugrožavaju viševekovni ostaci prošlosti", kažu akademici istoričari i pitaju kako je moguće da je taj projekat odobrio upravo Republički zavod za zaštitu spomenika kulture, kojem je povereno staranje o Tvrđavi, s obzirom na njen izuzetan značaj.

Prema saopštenju, Odeljenje istorijskih nauka SANU, kao i do sada, očekuje da će se svestranim istraživanjem obogatiti istorijska slika Tvrđave i naselja oko nje.

"Izgradnja tzv. gondole, koja poništava poznate obrise grada, neočekivan je udarac nastojanju da Tvrđava sa Kalemegdanom bude neodvojivi, glavni deo urbanog ambijenta koji čine Univerzitet sa brojnim fakultetima, muzejima, galerijama, koncertnim dvoranama, bibliotekama i drugim kulturnim ustanovama", smatraju akademici istoričari.

broj komentara 14 pošalji komentar
(sreda, 17. apr 2019, 12:20) - anonymous [neregistrovani]

Gondolu

Ce financirati radnik i seljak....a gospoda ce se vozati za 10eura.........mi platimo i pjesaka..... a oni uzivaju.....u pogledu na sitnu raju

(sreda, 17. apr 2019, 11:17) - anonymous [neregistrovani]

Баш

ће сви са Дорћола да похрле да се жичаром превозе на Н. Београд, посебно по предвиђеним ценама. Да ли се ико сетио да би Калемегдан могао да се уреди да изгледа као у време деспота Стефана Лазаревића и упоредио привлачност те две идеје? Превоз може да се реши на многе друге начине.

(sreda, 17. apr 2019, 09:41) - anonymous [neregistrovani]

Tuzno

Monument kulture i prepoznatljivosti treba ocuvati u orginalnosti.Saglasan sa misljenjem SANU.Veoma ozbiljna stvar ko se bavi time.Pogledajte Notr dam .

(sreda, 17. apr 2019, 08:45) - anonymous [neregistrovani]

***

Poštovani, možda biste ipak Vi trebali da naucite gramatička pravila (srpski jezik - malo slovo kod prideva koji se završavaju sufiksom -ski), pa tek onda da komentarišete druge. Počistite svoje dvorište, pa onda komentarišite tuđa!

(sreda, 17. apr 2019, 00:20) - anonymous [neregistrovani]

E pa

Stvarno se nadam da ce biti napravljena zicara, ovo je uzasno kroz sta ljudi moraju da prodju da bi stigli s Dorcola na drugu stranu i obrnuto.

(sreda, 17. apr 2019, 00:16) - goran.s [neregistrovani]

Zivi su

a koliko do juce su na mnogo vaznija pitanja odgovarali da se SANU ne bavi svakodnevnicom.
Osim toga, ako imaju stav onda imaju i ime i prezime.

(utorak, 16. apr 2019, 22:23) - Gagi, dipl. ing. saobraćaja [neregistrovani]

Novi Beograd

U Studiji opravdanosti izgradnje kabinske žičare Ušće – Kalemegdan je zapisano da će se novac uložen u izgradnju; 15 mil. € bez PDV vratiti za šest (6) godina, jer će kabinska žičara godišnje imati preko 1,8 miliona putnika i to od 1,1 mil. turista i 1,7 mil. stanovnika Beograda. Imajući u vidu da kabinska žičara Emirates Cable Car u Londonu koji ima oko 9 mil. stanovnika i koga godišnje poseti oko 31 mil. turista u godini dana preveze oko 1,35 mil. putnika, više je nego očigledno da se novac uložen u izgradnju kabinske žičare Ušće – Kalemegdan neće nikada vratiti. I ne samo da se uloženi novac neće nikada vratiti, već će za normalan rad i tekuće održavanje kabinske žičare morati »duboko da se zavuće ruka« u budžete Beograda i Srbije.

(utorak, 16. apr 2019, 21:37) - RRUSS [neregistrovani]

Blago nama

...čime nam se bavi SANU. Ma hvala Bogu da je živa, ja već mislio....?

(utorak, 16. apr 2019, 20:04) - anonymous [neregistrovani]

Glupost

Gondola se nalazi u parku Kalemegdan ne na Beogradskoj tvrdjavi, ljudi ne prave razliku izmedju ta dva.

(utorak, 16. apr 2019, 19:51) - Rade [neregistrovani]

SANU

Oglasio se SANU ! prespavao zimski san . ali nažalost pogrešno kao i uvek. Bolje bi im bilo da se pozabave brisanjem učenja Berlinsko -Bečke škole o istoriji Srba i Srpskog jezika da bi pokolenja znala ko su i od kada su. Gondala je tu gde treba -buduća atrakcija Beograda i Srbije..

div id="adoceanrsvdcfhklggd">