Metro i "BG voz" kao okosnica prevoza u Beogradu

Odbornici Skupštine grada Beograda usvojili su odluku o osnivanju javno-komunalnog preduzeća "Beogradski metro i voz". Za izgradnju metroa zaintresovani su Francuzi, Kinezi i Rusi. Značajniji pomak može se očekivati već krajem godine.

Beogradski metro je priča koja se "priča" poslednjih 70 godina. Krajem 70-ih i početkom 80-ih godina 20. veka čak je i započeta izgradnja, koja je obustavljena zbog nedostatka sredstava, zbog nepogodnog tla, kao i zbog ratova devedesetih i ekonomskih sankcija.

Sada je pravi čas da se ova investicija i započne, smatraju odbornici Grada Beograda.

"Reč je o poslu vrednom više od tri milijarde evra, od čega će samo izgradnja prve linije metroa koštati skoro 1,3 milijarde evra. Planirane su dve linije metroa – prva od Žarkova i Železnika do Mirijeva, a druga od Zemuna do Ustaničke ulice, s tim što će jedan krak druge linije ići prema ulici Jurija Gagarina. Prva linija će biti duga 22 kilometra, a druga 20, kilometra", kaže zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Pralelno sa linijma metroa širiće se i gradska  železnica. Metro i "Beograd voz" moraju da čine homogenu celinu.

Trenutno imamo dve linije "BG voza", ali je u planu linija koja treba da poveže Surčin i Aerodrom "Nikola Tesla", i ona koja bi povezala Žarkovo i Karaburmu. Osim toga, planirane su i trase za Lazarevac i Mladenovac.

"Onog časa kada povežemo Lazarevac i Mladenovac sa Beogradom, u smislu da ljudi koji tu žive svakih 10, 15 minuta imaju voz kojim mogu doći do centra Beograda, onda možemo da kažemo da su oni ravnopravni građani Beograda", zaključio je Vesić.

Linije "BG voza" i dve linije metroa činiće "kičmu" gradskog prevoza u budućnosti.

Plan je da se rastereti centar grada, izgradnjom novog mosta preko Ade Huje, tunelom koji će spojiti savsku i dunavsku padinu, novim savskim mostom i tunelom kroz Topčider.

broj komentara 0 pošalji komentar
div id="adoceanrsvdcfhklggd">