Oštrijim zakonom o turizmu protiv prevara

Ovog leta čak četiri agencije izneverile su putnike i ostavile ih i bez para i letovanja. Čašu je prelio najnoviji događaj kada 106 učenika iz Beograda nije moglo da uđe u hotel u Španiji jer im agencija nije platila boravak. Problem je u međuvremenu rešen, đaci se odmaraju u Ljoret de Maru, a u Ministarstvu turizma su odlučni da takvom javašluku u radu agencija stanu na put. U planu je donošenje novog zakona o turizmu, početkom sledeće godine.

Naš zakon o turizmu je u skladu sa evropskim standardima, ali, kažu u resornom ministarstvu, naši agenti nemaju razvijenu poslovnu svest zbog čega je nužno pooštriti zakon.

Najpre će se povećati vrednost polise osiguranja agencija. Za najveće agencije ona će biti pola miliona evra.

"Ono što ćemo uraditi novim zakonom je rangiranje organizatora putovanja po broju putnika i u skladu s tim uvođenje nekoliko kategorija licenci – A, B i C licence u zavisnosti od toga koliko putnika su prevezli u prošloj godini. Ono što ćemo takođe uraditi jeste da omogućimo efikasniji rad turističkoj inspekciji kroz dnevno dostavljanje broja prodatih aranžmana od strane agencija kako bi inspekcija mogla svakodnevno da prati koliko je aranžmana prodato i koliko putnika ide na putovanje", kaže Miroslav Knežević, državni sekretar za turizam.

Pored toga, da bi obnovile licencu, januara sledeće godine, agencije će, u zavisnosti od veličine, biti dužne da polože keš depozit od 15 hiljada do 50 hiljada evra. Novi zakon će napraviti i jasnu razliku između organizatora putovanja i posrednika, takozvanog subagenta a to mora biti jasno naznačeno i u samoj poslovnici.

"Jako je važno kome zapravo treba da plati putnik, da li posredniku ili organizatoru. Trebalo bi da to ide direktno organizatoru i to pitanje treba pooštriti", navodi Vera Božić Trefalt, pomoćnica ministra za inspekcijske poslove.

U Juti koja okuplja 269 agencija kažu da će rado biti partneri državi u kreiranju novog zakona o turizmu.

"Ne možemo zakonom o turizmu ispravljati neke druge društvene anomalije, kao što je upravni postupak, sudski postupci itd, ali kada dođe do kriznih situacija, a dolaziće sigurno jer se to dešava svuda u svetu, moramo da imamo vrlo jasan sistem i vrlo jednostavan način da se putnici zaštite u smislu povraćaja novca, realizacije njihovih aranžmana na licu mesta i to bi onda bilo ono što možemo da uradimo u skladu sa evropskom praksom", kaže direktor Jute Aleksandar Seničić.

Agenti koji pošteno rade ozlojeđeni su zbog svega što se ovog leta događa jer im je to nanelo veliku štetu, najpre kada je reč o ugledu. Svi znaju da se poverenje teško stiče a lako gubi.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво