Počela izgradnja mosta na Adi

Radovima na desnoj obali Save počela izgradnja mosta na Adi Ciganliji koji će povezati Novi Beograd sa Čukaricom. Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas obećao da će posao biti završen u roku, do kraja 2011. godine.

Na desnoj obali Save počelo je pobijanje probnih šipova za jedan od sedam stubova mosta na Adi Ciganliji.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas rekao je da posle više od 30 godina počinje izgradnja novog mosta u Beogradu - mosta za drumski saobraćaj koji će kasnije koristiti i metro.

"Ovo je najvažniji projekat koji smo započeli u Beogradu  i obećavam da će biti završen u roku", rekao je Đilas na početku izvođenja radova.

Napomenuvši da se puno vremena pričalo o mostu, a desetine godina raspravljalo o tome kako treba da izgleda, Đilas je istakao da danas jedino možemo da razgovaramo o rokovima da bi posao bio gotov na vreme.

Prema planu i do sada završenim delovima Glavnog projekta, ubrzo bi trebalo da počnu radovi na preostalim stubovima.

Ponos Beograda

Most preko špica Ade Ciganlije dugačak je 923 metara, širok 45 metara, s glavnim rasponom od 376 metara i pilonom visine 200 metara. Sastavni je deo unutrašnjeg magistarlnog prstena za koji je u septembru prošle godine usvojen plan detaljne regualcije i imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze.

Kada bude otvoren, most preko Save bi trebalo da rastereti saobraćaj preko sadašnjih mostova i kroz Bulevar vojvode Mišića za 40 odsto.

Predsednik SANU i Stručnog saveta projekta akademik Nikola Hajdin rekao je da je ovo "most 21. veka koji će u konstruktivnom i vizuelnom smislu biti ponos Beograda".

Idejni projekat mosta i pristupnih saobraćajnica sa svim pratećim studijama urađen je 2006. godine, a tokom 2007. godine sproveden je u dve faze obiman tender za projektanta i izvođača radova, na kome je učestvovalo osam firmi iz šest zemalja.

Most do kraja 2011. godine

Konzorcijum firmi koji predvodi austrijski "POR" izabran je za najpovoljnijeg ponuđača za izradu glavnog projekta i izvođenje radova.

Visoke bankarske garancije bile su, u vreme ugovaranje posla, glavni argument Skupštine grada da će izgradnja mosta biti završena za tri i po godine.

Pobednički konzorcijum obavezao se da završi izgradnju mosta s pilonom i kosim kablovima do kraja 2011. godine i da preuzme odgovornost za eventualno kašnjenje.

Pošto je obećao da će most biti završen na vreme, tehnički direktor austrijskog "POR-a" Valter Rekerzugl je rekao da je izgradnja mosta preko Save izuzetno korisna ne samo za Beograd i Srbiju, veći za čitav region.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
27° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво