Strože kazne za nasilne vozače, granica za alkohol do 0,2 promila

Vlada Srbije trebalo bi u četvrtak da usvoji novi predlog Zakona o bezbednosti saobraćaja. Biće smanjene kazne za manja prekoračenja brzine i vožnju zaustavnom trakom; produžiće se važenje probne vozačke dozvole i smanjiti dozvoljeni nivo alkohola u krvi. Predviđene su i izmene u vezi sa sedištem za decu, a biće korigovani i uslovi za obuku motociklista i uslovi tehničkog pregleda vozila.

Deca će morati da se voze u sedištu sve dok ne dostignu 135 centimetara visine. Biće dozvoljeno preticati preko pune linije motocikla, traktora i radne mašine.

Dosadašnja granica za dozvoljeni nivo alkohola u krvi biće smanjena i iznosiće 0,2 promila.

Izmenjene su i kazne za vozače sa većom količinom alkohola u krvi.

Na primer, za onoga ko bude imao više od dva promila sledi kazna od 30 do 60 dana zatvora, zabrana vožnje najmanje devet meseci i gubitak od 14 do 16 poena.

Menja se i sistem registacije vozila.

"Svi tehnički pregledi moraće da imaju opremu za snimanje koja će diretkno biti vezana za MUP i gde će moći da se prati proces registracije, što će smanjiti mogućnost da se, kao što je bila praksa, do sada vozila registruju a ne voze na tehnički pregled", rekao je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Preciznije je određeno šta je nasilnička vožnja, u nju će spadati preticanje preko pune linije, prolasci na crveno svetlo, prekoračenje brzine – preko 90 kilometara na sat u naselju i 100 van naselja.

Za nasilne vozače predviđene su najstrože kazne. Motociklisti se moraju obučavati preko radio veze sa instruktorom, a kažnjavanje nasilničke vožnje važiće i za ovu grupu vozača.

"Kazne će narocito biti visoke za vožnju na zadnjim točkovima koja će biti okrakterisna kao nasilnička vožnja. Mogućnost da nastradate u toj situcaiji je 300 puta veća nego kada vozite normalno motor", kaže Vladimir Jeftić iz Asocijacije za bezbednost motorciklista.

Velika novina je i što će vozači koji su tek položili vozački ispit ubuduće morati dve godine da koriste probnu vozačku dozvolu i pridržavaju se svih mera koje ona predviđa.

Kazna za vožnju zaustavnom trakom je smanjena, a izmenjene su mnoge druge kazne, poput one za nevezivanje pojasa. Kazna za taj prekršaj iznosiće 10.000 dinara.

broj komentara 16 pošalji komentar
(četvrtak, 19. okt 2017, 03:33) - anonymous [neregistrovani]

Re: Lazemo sami sebe

Kazne ce biti dovoljne, tek onda kada vozači pocnu da poštuju propise i da se ponašaju u skladu sa zakonom o saobraćaju. Sve dotle kazne treba povećavati, dok se procenat poginulih na putevima Srbije rapidno ne smanji! Prema tome, Milicijo udri po džepu, a pijane kad ih uhvatite za volanom treba odmah tretirati kao potencijalne ubice i staviti im lisice na ruke.

(sreda, 18. okt 2017, 19:32) - Bob [neregistrovani]

Pijanice za volanom NE

Jednostavno nema ekvivalenta. Ako pijes NEMOJ da sedas za volan.

(sreda, 18. okt 2017, 19:08) - anonymous [neregistrovani]

zasto

se smanjuje kazna za voznju u zaustavnoj traci kada tom trakom je opasno za one koji treba tu da stanu
zbog neki razloga koliko imamo poginuli u toj traci.

(sreda, 18. okt 2017, 16:37) - Гастарбајтовање [neregistrovani]

У Немачкој технички преглед...

врши лице,које се увек потписује са Dipl.Ing!

(sreda, 18. okt 2017, 15:57) - anonymous [neregistrovani]

auuuuuu

To je obicno kopiranje zapadnih standarda.
A mi cim vidimo da je neko tamo smislio nesto mi ga odma primenimo u    najstrozijoj varijanri. Ostavite vozace na miru i napravite iste puteve kao u Nemackoj ili Americi koje kopirate, podignite standard ljudima i dajte strucniju nastavu za voznju a udarite cene na alkohol i i zabranite mladima da mogu da ga kupe.  

(sreda, 18. okt 2017, 15:54) - Патриот [neregistrovani]

Одговор на: "Lazemo sami sebe"

Заборавио си четврту тачку. Строга контрола исправности возила на техничким прегледима. Неисправна возила су веома чест узрок удеса. У једној западној земљи је казна за управљање не исправним возилом до 5000 €, зависно од материјалног стања прекршиоца и од тога да ли је то био први такав прекршај или није. Нико код нас се не усуди да уведе ред у контролу исправности возила. 

(sreda, 18. okt 2017, 15:47) - anonymous [neregistrovani]

Koliko je to 0,2 promila?

Koliki je to ekvivalent u dozvoljenom zestokom picu ili pivu ili vinu? Nekada ranije bila je dozvoljena jedna casica rakije. Koliko sada? Da li treba da nabavim alko tester pa da se sam kontrolisem kao sto sam kontrolisem pritisak?

(sreda, 18. okt 2017, 15:09) - Радан [neregistrovani]

Опет се куну у нови закон

Свакодневно смо сведоци тешких саобраћајних несрећа које су настале под разним околностима и у којима је умногоме прекршен већ постојећи закон. Чему сада нови кад се ни овај не поштује и не смањује број погинулих и повређених? Једини циљ је узимање новца од овог већ добро осиромашеног народа. Да ли неко од законодаваца заиста верује да ће смањење алкохола са 0,5 на 0,3% а сад на 0,2% заиста допринети повећаној безбедности? Допринеће једино кажњавању и корупцији. Ако се угледамо на земље ЕУ (којима наводно стремимо) приметиће се да су њихови закони знатно блажи и више прилагођени стандарду грађана земље.

(sreda, 18. okt 2017, 14:33) - глас разума [neregistrovani]

Велика очекивања, а хоће ли се стварно шта мењати?

Само да на крају опет не испадне да су људи са југићима и старијим возилима најсклонији насилничкој вожњи, а да су они са црним џиповима и мерцедесима најисправнији...
Питање свих питања овде је, хоће ли нови закон најзад важити за све или ће опет бити намењен само онима који и овако већ једва крпе крај са крајом?

(sreda, 18. okt 2017, 14:18) - Predrag [neregistrovani]

Probna dozvola

bi trebalo da bude max 6 meseci. Mladi vozači su najopasniji posle 2 do 3 god vožnje, kad pomisle da su stekli sigurnost u vožnji. Ko položi a duži period nevozi, ne vredi probna dozvola.