Читај ми!

Stariji vozači prepreka na putu?

Statistika MUP-a o starijim vozačima pokazuje da u saobraćaju imamo osam odsto starijih od 65 godina koji godišnje izazovu pet odsto saobraćajnih nesreća. Mladi vozači za volanom su četiri puta rizičniji od vozača seniora. Stručnjaci, lekari, psiholozi spore se oko toga da li su vozači stariji od 65 godina rizična grupa.

Policija je nedavno uhapsila dvoje vozača koji su izazvali saobraćajne nezgode - i pobegli s lica mesta. Reč je o 79-godišnjem muškarcu i četiri godine mlađoj ženi.  

Sestra i brat Milanka i Dušan zakoračili su u devetu deceniju a vozačke dozvole, koje imaju duže od pola veka, važe im još nekoliko godina. I sami lekari, kažu da lekarski pregled koji su prošli da bi im dozvola bila produžena nije šala.  

Vožnja im, kažu, produžava život, čini ih pokretljivim, mogu da stignu na mnogo mesta u toku dana. Voze svakodnevno i zaključili su da mlađi vozači češće u vožnji koriste mobilni telefon nego migavac.

"Ja vrlo često vidim da prođu kroz crveno svetlo, ne staju pešacima to je već uobičajeno. Vrlo retko neko stane iako to sve postoji u propisima", kaže Milanaka Orović.

Dušan Đukić priča da je nedavno bio u Užicu, Čačku i da tamo niko ne koristi migavac na glavnim putnim pravcima.

Statistika MUP-a o starijim vozačima pokazuje da u saobraćaju imamo osam odsto starijih od 65 godina koji godišnje izazovu pet odsto saobraćajnih nesreća. Mladi vozači za volanom su četiri puta rizičniji od vozača seniora.

Ipak, stariji građani procentualno najviše smrtno stradaju u saobraćaju, ali ne kao vozači.

"Činjenica je da su veoma izloženi riziku kao pešaci ili kao vozači bicikla. Gotovo 23 odsto poginulih čine lica starija od 65 godina i to baš kao vozači bicikla ili pešaci", kaže načelnik Uprave saobraćajne policije Vladimir Rebić.

Psiholozi kažu da granicu za vožnju određuje jedino lekarski pregled na kojem mora da se dokaže da čujete i vidite u okviru zadatih parametara i kakva vam je sposobnost reagovanja. Starosnu granicu ne poznaje ni zakon.

Psiholog Nina Dragutinović iz Agencije za bezbednost saobraćaja kaže da stariji vozači vrlo često prilagođavaju svoje ponašanje.

"Vi ćete često čuti starije vozače koji kažu - ne želim da vozim noću, ne osećam se dovoljno dobro, oni kompenzuju - oni ne voze kada je gužva, oni ne voze kad je kiša - pokušavaju da na taj način kompenzuju neka svoja ograničenja koja idu sa normalnim procersom starenja", objašnjava Dragutinovićeva.

Stručnjaci kažu da stariji vozač ima mnoge prednosti u poređenju sa mlađim vozačem. Ipak, ne bi trebalo da precenjuje svoje mogućnosti.

Preporuka je da, ako voze duže i neko mlađi bude sa njima u kolima. Neretko maloj deci i kućnim ljubimcima dozvoljavaju da skaču po kolima tokom vožnje, što može biti opasno, pa iz MUP-a preporučuju sedišta za unuke i korpe za životinje.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво