Dunav turistički brend

Sve podunavske zemlje okupile su se na sajmu u Berlinu vođene idejom Dunava kao jakog turističkog brenda. Srbija je promovisala i proslavu 17 vekova Milanskog edikta i zdravu organsku hranu, a Film "Hrana sa dušom" osvojio je prvo mesto u kategoriji turističkih filmova.

Dunav kao jak turističi brenda je ideja koja je okupila sve podunavske zemlje na sajmu u Berlinu, najvećoj turističkoj manifestaciji na svetu. Srbija je promovisala i proslavu 17 vekova Milanskog edikta i zdravu organsku hranu. Iz Berlina se vraćamo i sa nagradom. Film Hrana sa dušom osvojio je prvo mesto u kategoriji turističkih filmova. To je deseta međunarodna nagrada kojom je taj film ovenčan.

Od izvora u Nemačkoj do ušća u Rumuniji, Dunav prolazi kroz brda i doline, a na tom putu smenjuju se običaji i kulture.

"Potrebno je samo vreme da Dunav postane svetski poznat i popularan. Moramo zajedno da ga promovišemo, a ne da čekamo da se nešto desi samo od sebe", rekao je Evgenij Spasov iz Ministarstva ekonomije i turizna Bugarske.

Duž Dunava prolazi evropska biciklistička ruta Eurovelo šest. Tim putem na dva točka prošao je i evropski parlamentarac Majkl Tor sa prijateljima.

"Boravili smo u malim porodičnim hotelima i jeli u malim etno restoranima. Tu smo otkrili izvesne probleme. U mnogim hotelima i restoranima ne može da se plati karticom, domaćini ne govore engleski ili neki drugi strani jezik, nisu dovoljno obučeni da se bave turizmom. Sve su to problemi koji se mogu relativno lako rešiti i za to nije potreban preveliki novac", navodi Majkl Tor. 

Na sajmu u Berlinu održana je panel diskusija u okviru Dunavkog foruma.

"U okviru dunavske strategije se radi na brojnim projektima koji već sada eksponiraju dunavske proizvode kao nešto što predstavlja Evropu u malom jer najraznolikija turistička ponuda postoji upravo u Podunavlju", istakla je direktorka Turističke organizacije Srbije Gordana Plamenac.

Lepota Dunava nije ostavila ravnodušne ni Kineze koji su u ovom trenutku najpoželjniji turisti jer je njihova zemlja jedna od retkih koja beleži privredni rast. Ekipa kineske televizije boravila je na Dunavu nedeljama i snimila dokumentarni serijal od 42 epizode.

Živimo u vremenu u kojem se svi bore za svakog gosta pa je upravo zbog toga regionalna turistička saradnja od presudnog značaja. Sajam u Berlinu turistički radnici koriste da se vide, osmisle aranžmane i zajedno krenu u osvajanje tržišta.

broj komentara 4 pošalji komentar
(ponedeljak, 11. mar 2013, 10:27) - Dana [neregistrovani]

U inostranstvu

vapim za kratkim pps - prezentacijama nase lepe Srbije, koji bih privatno razaslala po celom svetu. Soul food je kratak reklamni video, dobar je ali skoro i jedini. Da ne govorim: ovde bi mogli da se angazuju studenti geografije, turizma, ekonomije i da urade nesto za svoju zemlju. I tako sede ceo dan pored kompjutera. Ako neko zna, gde mogu da se skinu prezentacije, pozeljno s muzikom i ev. kracim tekstom, molim da javi. Sve sto je potrebno je 20-tak lepih fotografija (Srbija, pojedine znamenitosti, banje, planine itd.), prijatna muzika i malo kompjuterskog znanja. Volela bih dase neko javi na ovu temu. Hvala i srecno srpskom turizmu!

(ponedeljak, 11. mar 2013, 10:21) - anonymous [neregistrovani]

Majklu Toru

A koje to strane jezike govore u Engleskoj u malim porodicnim hotelima i etno restoranima? Kod nas stranci uopste i ne treba da razumeju jelovnik, sve je super i oni su gastronomijom uvek zadovoljni. Ovaj evropski parlamentarac je verovatno mislio na druge turisticke informacije: sta da se vidi, gde da se ide, radno vreme atrakcija itd. E, na tome treba jos da se radi! Neverovatno je da se u nekim stvarima slabo pomeramo. S jedne strane smo stvarno odlicni domacini i u pogledu organizacije i u pogledu usluge. Ali, treba rasiriti ponudu, mobilisati narod, cak i onaj koji ne ucestvuje direktno u turizmu: da se zemlja ocisti, da se turisti informisu i da im se, na kraju krajevu - uzme sto vise para, a da odu zadovoljni i dodju ponovo.

(ponedeljak, 11. mar 2013, 08:28) - anonymous [neregistrovani]

Hajde

Hajde samo da se radi, da se cisti Dunav, da Beograd sidje na reke, da i mi budemo poput Austrije, red, rad i disciplina. Beograd moze biti pravi jedan uspesni regionalni centar gde se skupljaju pametni ljudi, iz drugih zemalja, a ne odakle beze i nasi pametni ljudi.

(nedelja, 10. mar 2013, 20:36) - anonymous [neregistrovani]

Dunav

Dunav nam je najveci turisticki potencijal bez svake sumnje!