Pronađena i druga crna kutija

U Atlantskom okeanu pronađena i druga crna kutija Er fransovog aviona, koji se srušio 2009. godine. Tada je stradalo 228 putnika i članova posade.

Nađena je i druga crna kutija aviona kompanije Er frans koji se 2009. godine srušio u Atlantski okean, odnevši u smrt 228 putnika i članova posade, saopšteno je u Parizu.

U nedelju, gotovo dve godine posle nesreće, na dnu oekana, 3.900 metara ispod površine, nađena je prva crna kutija - koja snima podatke o letu i radu ključnih uređaja aviona, a danas i druga - koja snima razgovor pilota.

Dve crne kutije mogle bi da rasvetle uzrok nesreće aviona koji se 1. juna 2009. godine srušio po oluji tokom leta Rio de Žaneiro-Pariz.

Francuski Istražni biro saopštio je juče da je prva crna kutija dobro očuvana i da bi se iz podataka zabeleženih u njoj mogao otkriti uzrok pada aviona.

Očekuje se da iz okeana budu izvađeni drugi delovi aviona, verovatno pilotska kabina.

Istraga je krenula u novom pravcu marta ove godine, kada je francuski sudija podneo optužnicu protiv Er Fransa i proizvođača aviona Erbasa, za ubistvo iz nehata.

broj komentara 1 pošalji komentar
(sreda, 04. maj 2011, 21:23) - Hr.Jovica Miljic [neregistrovani]

Pronadjena i druga "CRNA KUTIJA"

Vadjenjem kutija u kojima se nalaze zapisi razgovora pilota i podaci o zadnjim tehnickim parametrima, u pilotskoj kabini, nesumnnjivo ce doprineti jasnijem saznanju o zadnjim trenucima pada aviona(obrusavanja u okean).Ono sto se sa sigurnoscu zna,to su parametri spoljasnjeg pracenja puta aviona.Oni nazalost pokazuju losu procenu posade(pilota i kopilota)o vremenu koje se nalazi na putanji leta.Oni su izveli nedovojlno skretanje sa predvidjene putanje.Tu se radi o izuzetnoj snazi i brzini vertikalnog strujanja u oba smera CN (cummulo nimbusa)oblaka, koji vrlo lako dovode do lomova vitalne konstrukcije letilice i otkazivanja upravljackih sistema.Ovo je posebno vazno kod modernih letilica kod kojih se ne ugradjuju mehanicki sistemi upravljanja zbog ustede u tezini.U vezi toga je vazna cinjenica sve vece upotrebe kompozitnih materija,koji nisu dovoljno elasticni.
Za pohvalu je odluka vrlo inteligentnog i odvaznog istraznog sudije, da podigne optuzbu protiv proizvodjaca letilice i kompanije koja je koristila taj aparat.Nadajmo se da ce svi tehnicki podaci kao i podaci o proceduri letenja biti dostupni tom istraznom sudiji.Nadajmo se da ce presudom doci do neophodnih promena koje ce doprineti bezbednom avio saobracaju.