Jutarnji list: Ponos ruske mornarice "Admiral Kuznjecov" je olupina

Brzi, veliki i impresivni ruski nosač aviona na putu za Siriju pokazao je i neverovatne nedostatke, piše "Jutarnji list", tvrdeći da ruska flota i nije toliko jaka, a da njen najveći brod "Admiral Kuznjecov" baš i nije "strah i trepet", već olupina.

Ovih dana je ruska flota podigla veliku buku uz obale zapadnih evropskih država na svom putu prema Siriji gde će učestvovati u novim napadima na Alep, a na čelu osam brodova je jedini ruski nosač aviona "Admiral Kuznjecov".

"Ispravno protumačen kao nov Putinov šamar Britancima i Francuzima, 'moćna flota' ipak nije toliko jaka koliko se čini. Preciznije, njen najveći brod 'Admiral Kuznjecov' zapravo nije baš takav strah i trepet. Bilo je to očito iz gustog crnog dima koji je konstantno okruživao ovaj dizelski nosač aviona, zbog čega je postao predmet pošalice među Britancima", navodi hrvatski list.

Nazivajući ruski nosač aviona "starom kantom", Jutarnji list ukazuje na činjenicu da taj brod na put nikad ne ide bez sopstvenog tegljača "Nikolaja Čikera", za slučaj da se pokvari usred plovidbe.

"Admiral Kuznjecov", dodaje se u tekstu, lepo izgleda na promotivnim slikama, ali zapravo krije prilično loše stanje ispod palube pri čemu, osim nepouzdanih turbina i bojlera, ima katastrofalne vodovodne i sanitarne instalacije zbog čega se polovina toaleta na njemu ne može koristiti.

Pomorski stručnjak Piter Roberts kaže da je "Kuznjecov" jedan od onih brodova koji se u pomorskom žargonu nazivaju "nesrećnim" jer su za njega stvari krenule po zlu još od kada je dizajniran, a kasnije jednostavno nije imao sreće.

Međutim, Roberts i drugi pomorski stručnjaci upozoravaju da to ne znači da "Admirala Kuznjecova" automatski treba otpisati i ističu da je to još uvek veliki, brz i impresivan brod sa dobrim avionima.

Na "Kuznjecovu" je smešteno 15 aviona, "migova 29" i "Su-33", kao i 10 napadačkih helikoptera "Ka 52", navodi hrvatski list.

Težak 55.000 tona i dug 305 metara, ruski brod se kroz svoju istoriju borio sa nizom poteškoća.

Njegova je izgradnja počela 1982. godine, a deo sovjetske mornarice postao je 1990, dok je potpuno operativan postao tek 1995. godine, ovaj put kao deo ruske mornarice.

Trebalo je da bude prvi brod u svojoj klasi, ali je zbog političkih i finansijskih okolnosti ostao jedini, zaključuje Jutarnji list.

Број коментара 44

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво