Čitaj mi!

Kapetan napustio brod pre putnika

Tužilašvo tvrdi da je kapetan kruzera "Kosta Konkordija" Frančesko Sketini napustio brod mnogo pre nego što je evakuisan poslednji putnik. Sketini se tereti za višestruko ubistvo i određen mu je pritvor. Spasen mladi par iz Južne Koreje, koji je bio na svadbenom putovanju, kao i povređeni član posade.

Sudsko veće u Grosetu odredilo je pritvor Frančesku Sketiniju, kapetanu kruzera "Kosta Konkordija". Sketini se tereti da je počinio višestruko ubistvo i napustio brod koji se sa više od 4.000 putnika nasukao i delimično potonuo nedaleko od obale zapadne Italije. Počela je analiza "crne kutije" koju su pronašli spasioci.

Tužilac za istragu ove nesreće Frančesko Veruzio kaže da je kapetan Sketini napustio brod mnogo pre nego što je evakuisan poslednji putnik.

"Putanja kojom se brod kretao nije bila dobra", navodi Veruzio i dodaje da je kapetan broda bio u kabini za upravljanje i prema tome je, kaže, odgovoran za operacije.

Tužilaštvo ispituje i moguću odgovornost drugih ljudi, uključujući i zamenika kapetana Kira Ambrozija, koji je, takođe, priveden. 

Na pitanje da li je moguće da je posada bila loše pripremljena, tužilac je rekao da se više radi o sistemu komande koja "nije funkcionisao kako je trebalo".

Kapetan Sketino rekao je ranije medijima da je kruzer, koji je plovio prema gradu Čivitavekla, 80 kilometara severozapadno od Rima, kod ostrva Đilio udario u greben koji nije bio ucrtan u njegovim pomorskim kartama.

"Prema nautičkim kartama, more ispod nas je trebalo da bude dovoljno duboko", rekao je kapetan.

Međutim, zahvaljujući otkrivenoj crnoj kutiji sa Kosta Konkordije, sve ukazuje na to da je ljudska greška uzrok tragedije.

Brod je plovio 150 metara od obale, dakle van kursa, ali ne, kako se verovalo zbog greške posade, već zbog pomorske tradicije da se brodom što bliže prođe pored primorskih mesta kako bi pozdravili stanovnike.

Nažalost, Konkordija je bila isuviše blizu obale, udarila u greben koji je rasporio bočnu stranu broda.

Državljani Srbije dobro

"Na sigurnom je četvoro državljana Srbije, tri putnika i jedan član posade broda", rekao je agenciji Beta zvaničnik Ambasade Srbije u Italiji.

Slavoljub Matić, šef Konzularnog odeljenja Ambasade u Rimu, koji se nalazi u mestu Groseto, rekao je agenciji Beta da je bračni par Vujović evakuisan posle nesreće, da nisu povređeni i da su dobili putne isprave da mogu da se vrate kući.

Sa njima je evakusiana i Svetlana Krsmanović koja nije tražila pomoć Konzulata.

Iz broda je spasena i Sara Janjić, član posade, koja je radila u brodskoj prodavnici. Ona je u Grosetu gde čeka uputstva kompanije koja ju je angažovala.

Za sada je potvrđeno da je u brodolomu poginulo pet ljudi, a 67 putnika i članova posade je povređeno. Prva tri nađena tela su bila tela dva Francuza i jednog Peruanca, člana posade, dok druge dve žrtve još nisu identifikovane.

Još 15 putnika i članova posade vodi se kao nestali. Prethodno su spasioci rekli da je nestalo od 34 do 36 ljudi. Lokalni zvaničnici su objasnili da je do zabune možda došlo zbog pogrešno napisanih imena stranih putnika, kojih je mnogo, na listama u luci San Stefano, odakle se upravlja spasilačkim operacijama.

Na brodu je, prema rapoloživim podacima, bilo 4.229 ljudi, od toga 3.209 putnika. Među turistima na kruzeru bilo je 989 Italijana, 569 Nemaca, 462 Francuza, 177 Španaca, 129 Amerikanaca, a bilo je i državljana Srbije, Hrvatske, Rusije, Austrije, Švajcarske i mnogih drugih država. 

Prema rečima onih koji su spaseni, sve je ličilo na scene iz "Titanika". Putnicima za paniku nije trebalo mnogo, skakali su u more sa palube i među takvima je najviše nestalih, dok su ostali sačekali da se spuste čamci za spasavanje.

broj komentara 22 pošalji komentar
(utorak, 17. jan 2012, 20:23) - zoran [neregistrovani]

kapetan

Svakako da se na osnovu novinskih izvestaja i sporadicnih izjava po sistemu "cula,rekla,kazala" nikad ne moze zauzeti ozbiljn i ispravan stav, pa sam u startu rezervisan, ali sve ukazuje na veliku neprofesionalnost većeg dela posade na celu sa zapovednikom koji je nazalost ispoljio i velike ljudske slabosti. Meni se nameće jedno cini mi se mnogo veće i ozbiljnije pitanje, a to je način obuke i selekcija posada u civilnom pomorstvu. Ubedjen sam da bi svi, ili bar ogromna većina svih ljudi na svetu bili spremni da za sebe garantuju da bi se u ulozi kapetana ponasali u skadu sa profesionalnom i ljudskom etikom i da bi ostali na brodu do potpunog okončanja procesa spasavanja i evakuacije. Kao sto smo videli to je nazalost u praksi sasvim drugacije. I lično sam prisustvovao obukama posada na samim kruzerima u toku samih plovidbi i bio bih slobodan da izrazim neslaganje sa tim vidom obuke. U vazduhoplovstvu koristimo specijalne simulatore kako bi smo posade doveli u situacije u kojima verovatno nikad nece biti dovedene u realnim uslovima, ali ih na taj nacin izlazemo realnim situacijama i u mogucnosti smo da vidimo da li su spremni da odgovore na sve izazove koje takva situacija zahteva.

(ponedeljak, 16. jan 2012, 11:09) - R,Zivkovic,Rotterdam [neregistrovani]

spasavanje

Pa zar taj nazovimo ga Kapetan, nije video Film Titanik, ako u nautickoj skoli nije ucijo, kako se postupa u slucaju, nesrece na Moru?!Za vreme katastrofe Titanika,je bilo sve organizovano,od strane Kapetana Wilijamsa, do tancina, tako da niko od clanova posade nije smeo, dase spasava,pre nego putnici budu spaseni?Komandant,Kapetan stari Covek, je ostao zadnji i potonuo, sa onima sto se nisu mogli spasiti?!Ostao je simbol, za Nauticku Nauku, za dolazece generacije, kako se postupa u slucaju, nesreca na Moru!!

(ponedeljak, 16. jan 2012, 09:26) - Slavica [neregistrovani]

Nesreca

Titanik je udrio u ledeni greben 14.4.1912 u 23,45h, potomuo je 15.4.1912 u 2,20h. i to se sve dogadjalo nedelja na ponedeljak. Ne pisite na pamet. Zao mi je svih ovih ljudi.

(ponedeljak, 16. jan 2012, 03:24) - Mika [neregistrovani]

Brod

Da li ce moci brod da se popravi, ima li nekog brodograditelja da nam kaze?

(nedelja, 15. jan 2012, 23:01) - Aleksandar [neregistrovani]

OK

Desava se i najboljima!

(nedelja, 15. jan 2012, 22:48) - anonymous [neregistrovani]

Praznovjerje

Ako je petak 13. tako koban dan onda bi sav saobraćaj u svijetu trebao stati. To je samo praznovjerje

(nedelja, 15. jan 2012, 21:40) - Hrvat [neregistrovani]

Dobro je

Dobro je proslo, svih 110 hrvatskih turista se izvuklo,a dobro je da se i velika vecina ostalih spasila, zao mi je poginulih. Ovo ce cruser industriju, a i samu kompaniju zestoko pogoditi, Pozdrav iz Hr.

(nedelja, 15. jan 2012, 21:32) - R,Zivkovic,Rotterdam [neregistrovani]

Kapetan

Prosla su stara vremena, kada je Kapetan zadnji napustao Brod!Danas se spasava svako za sebe;briga je koga za drugoga?Neverovatno da posada nije bila obucena u slucaju nesrece, kako da postupi?Nastao haos, bez instrukcija, bez nekog reda, prednost Zene i Deca, pa Muskarci imaju;pri spasavanju!Kaze Kapetan da na karti nije bilo, ucrtan taj greben?Ali je video da tu sa strane ima kolko hoces stena i hrida, pa je moga pretpostaviti, da moze na nesto udariti!?To je grdosija od Broda.

(nedelja, 15. jan 2012, 19:14) - anonymous [neregistrovani]

petak 13

Uopste nije bio petak 13. Brod je potonuo 15. aprila.

(nedelja, 15. jan 2012, 18:47) - dadid [neregistrovani]

2012

Nema to veze što je bio petak 13 , a i nema veze što se dogodilo posle 100 godina od Titanika to su čiste slučajnosti!