Читај ми!

Зашто је Железница скинула рампе у два алексиначка села?

Железничке рампе на два пружна прелаза у селима код Алексинца су уклоњене, а из Железнице Србије су саопштили да је разлог недостатак резервних делова. У општини Алексинац незадовљни су оваквом одлуком и кажу да Железници плаћају доста новца, за одржавање прелаза.

Рампe на пружним прелазима у селима Трњане и Моравац су због недостатка резервних делова скинуте, а општини наложено да промени саобраћајну сигнализацију.

"Наравно да нам је било необично, поготово што су они прво уклонили те полубранике и ставили ван снаге светлосну саобраћајну сигнализацију, па нас онда тек обавестили о томе", каже Милош Милошевић, из Савета за безбедност саобраћаја, Алексинац. 

"У квару је мотор уређаја путног прелаза и с обзиром да инфраструктура није имала нове делове, да их замени, ова два путна прелаза су остала неисправна", наводи Ненад Станисављевић, ПР Инфраструктуре Железнице.

У ова два села живи по неколико хиљада мештана и овај пут је најближа комуникација са градом.

Рампе на ова два пружна прелаза скинуте су 17.јануара, а привремена саобраћајна сигнализација постављена је десетак дана касније и за сада је без озбиљнијих проблема.

Мештани кажу да је врло небезбедно: "Само чекамо ко ће да погине овде, ја се замислим у току дана, прођем, мислим отворена рампа, уствари затворена", "Катастрофа"...

У Општини кажу да за одржавање прелаза издвајају велика средства.

"Ми неких 15 милиона динара на годишњем нивоу издвајамо за одржавање тих пружних прелаза на територији наше Општине и стварно не видимо због чега се тај пружни прелаз угасио", каже Милош Милошевић, из Савета за безбедност саобраћаја у Алексинцу.

Ненад Станисављевић, ПР Инфраструктуре Железнице објашњава: "За оне дане када пружни прелази не раде, наравно ти дани се локалним самоуправама, односно Алексинцу, не наплаћују".

Железница је саопштила да су у међувремену обезбеђени резервни делови и да ће проблем бити решен до краја наредне недеље.