Читај ми!

Граде се нови километри ауто-путева у Србији, да ли се пробијају рокови

У деценији за нама мапа путева кроз Србију битно је измењена. Мрежа саобраћајница богатија је за 400 километара ауто-пута и више од две хиљаде обновљених магистралних и регионалних путева, а тренутно се ради на путној мрежи вредној више милијарди евра. Изградња инфраструктурних пројеката и путева од великог је значаја за економски развој једне земље.

У Србији се гради и пројектује више од 1.200 километара нових ауто-путева и брзих саобраћајница.

На северу земље интензивни су радови на Фрушкогорском коридору, где су најизазовнији за реализацију мост преко Дунава и тунел Иришки венац.

"Урадили смо улазни портал и у августу месецу крећемо да радимо бушење, то је отприлике 3,5 километра, 3.500 метара, две цеви, негде 900 дана је неки оптимални временски период у коме би те две тунелске цеви могле да буду пробијене", каже Александар Антић из "Коридора Србије".

Двадесет пет месеци је било довољно да се две обале Саве код Шапца споје мостом од 1.350 метара на делу ауто-пута Рума–Шабац.

На мосту се раде ограде, осветљење, док су интензивнији земљани радови на отвореном путу дужине 21 километар. Према очекивањима из "Коридора Србије", у септембру следеће године та деоница биће пуштена у саобраћај.

"Ми када урадимо ауто-пут до Шапца, од Шапца до Београда ће се стизати за 40 до 45 минута, када урадимо и брзу саобраћајницу до Лознице, од Лозице до Београда ће требати максимум сат и 15. То значајно убрзава живот, отвара читав низ перспектива за људе у овом крају", рекао је Антић.

Деоница Нови Београд–Сурчин биће готова на пролеће

Иако су очекивања да до краја године у саобраћај буде пуштена веза са "Милошем Великим", деоница ауто-пута Нови Београд-Сурчин, реално је да ће први аутомобили том трасом проћи на пролеће. Та деоница, за разлику од осталих пројеката, пролази кроз насељено, градско подручје и захтева посебну технологију изградње.

"Већ 6,5 километара је под каменим слојевима 0.60 и 0.30, то су слојеви преко којих се сада полаже асфалт. Буквално, овде је 6,5 километара коловозне конструкције већ спремно за асфалтирање. Улажемо велике напоре да се ова деоница заврши до краја године осим поддеонице два која сигурно неће бити у могућности да се заврши због објективних околности, али ја сматрам да би на пролеће све требало да буде решено", рекао је Миодраг Јоцић из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Уговорена вредност тог пројекта износи 70,5 милиона долара. Деоница се протеже од Војвођанске улице на Новом Београду до петље Сурчин. Милионска улагања у изградњу путне инфраструктуре ради умрежавања Србије отвара многе могућности и ставаља нашу земљу на листу многих инвеститора.

"Путеви су предуслов за инвестиције, за јачање економије и ако погледате да у околностима, када је Европа пред највећим изазовима у својој модерној историји, ми нисмо обуставили радове ни на једном од ових стратешких пројекта, ми радимо на свих десет ауто-путева и брзих саобраћајница и нећемо се зауставити", каже министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић.

Проблеми који утичу на ток изградње 

Низ проблема, као што су експропријација, временски услови или недостатак радне снаге утичу на ток изградње што доводи и до пробијања рокова.

"Пре десет година ми нисмо градили ни један километар, не можете да очекујете да нема проблема, али ми успевамо све да превазиђемо и успевамо да завршимо све те пројекте. Погледајте само обилазницу око Београда, тај пројекат се развлачи деценијама, ми ћемо га у марту завршити. Истина, требали смо у децембру, али ми причамо о три месеца после 30 година. Слична ситуација је и са Прељина–Пожега, слично је и са Моравским коридором. Ниједан пројекат није лако завршити", каже Момировић.

Према најавама, деоница ауто-пута од Појата до Крушевца, која је у саставу Моравског коридора чија је дужина 113 километара са више од сто објеката, до краја године биће пуштена у саобраћај.

Моравски коридор спаја Расински, Рашки и Моравички округ и седам градова и општина, као и Коридор 10 на истоку са Коридором 11 на западу.

Дневно је ангажовано неколико хиљада радника, а радове изводи турско-амерички конзорцијум "Бехтел Енка". Вредност радова је 745 милиона евра.

субота, 04. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво