Читај ми!

Момировић: Изградњом брзе пруге Београд–Будимпешта стварамо историју

Томислав Момировић, министар саобраћаја и инфраструктуре у Влади Србије, рекао је за РТС да присуствујемо стварању историје, повезујемо Београд и Будимпешту најквалитетнијом железничком инфраструктуром. Спојићемо Београд и Будимпешту на исти начин на који смо спојили Београд и Нови Сад, напоменуо је министар.

Пре два месеца пуштена је у саобраћај брза пруга Београд – Нови Сад. Само у априлу, на тој релацији, превезено је око 250.000 путника. Брзина од 200 километара на сат и пола сата вожње, главни су разлог што се већина вратила железничком превозу.

Одмах после пуштања у саобраћај те прве, настављени су радови на другој деоници, од Новог Сада до Суботице.

Данас ће бити потписан уговору са градом Ужице, којим се регулише финансирање санације клизишта. Реч је о вишедеценијском проблему, а директно је угрожено 30 кућа.

Томислав Момировић, министар саобраћаја и инфраструктуре у Влади Србије рекао је гостујући у Јутарњем програму, да се ради о локалном проблему, да је Ужице град у котлини, и да није први пут, а ни последњи да се Влада укључује у решавање локалних проблема.

"Данас потписујемо уговор, бирамо извођаче и очекујем да у наредна два месеца санирамо проблем који постоји дуго и прети да угрози 30 кућа", навео је Момировић и напоменуо да је угрожен и пут, али и трафостаница, што прети да угрози снабдевање енергијом целог Ужица.

Додао је да је Влада издвојила 110.000.000 динара и очекује да у наредним недељама почну радови, како би се посао завршио за наредна два, три месеца.

Када је реч наставку изградње пруге до Суботице, Момировић напомиње да присуствујемо стварању историје, повезујемо Београд и Будимпешту најквалитетнијом железничком инфраструктуром.

"Спојићемо Београд и Будимпешту на исти начин на који смо спојили Београд и Нови Сад. Само у априлу је 250.000 људи прошло том пругом, ишло у тим брзим возовима. Желимо да спојимо и Београд и Ниш", напоменуо је министар.

Момировић је рекао да су радови на прузи ка Будимпешти већ почели, да се већ ради на демонтажи старе пруге, а после тога иде постављање нове.

"Оно што је значајније од грађевинског елемента је технолошки. Пруга има значајну технолошку компоненту. И да бисмо извели овај пројекат ми морамо да имамо инжењере који имају знање да спроведу овакве пројекте", рекао је министар и напоменуо да ће ова пруга бити најбоља у Источној Европи.

Саобраћај између Суботице и Новог Сада је заустављен 7. априла како би били завршени припремни радови. До сада је комплетна комуникациона мрежа демонтирана и ради се на демонтажи старих шина. 

Веселин Симовић из Железница Србије рекао је да се очекује ових дана да се заврши демонтажа сигнализације и телекомуникације, а завршетак демонтаже шина и прагова очекује се почетком јуна, након чега се стичу услови за почетак градње брзе пруге.

Тренутно се ради на изградњи десет ауто-путева 

Министар Момировић је рекао да се тренутно ради на десет ауто-путева, да се пројектује и гради 1.200 километара ауто-путева.

"Прошли су празници и грађани су могли да се увере да није било гужви. То је резултат што смо инвестирали у путеве", напоменуо је министар.

Једно од највећих градилишта је саобраћајница која повезује Нови Београд са ауто-путем "Милош Велики". Ова саобраћајница треба да растерети саобраћај на Новом Београду, а биће олакшано укључивање на ауто-пут "Милош Велики".

Немања Мутић, заменик пројектног директора, рекао је да су радови интензивирани и да сада око 130 људи ради на пројекту, а у пику сезоне очекује се и 300 радника.

Напоменуо је да је прошле године највише рађено на насипима, а током зиме на хидротехничким радовима.

Мутић подсећа да ће ауто-пут имати по три коловозне траке у оба смера, са једне и са друге стране пешачку стазу, биће и бициклистичка стаза од Новог Београда до будућег новог националног стадиона.

"Овај ауто-пут је нешто другачији, јер је уједно и ауто-пут и градска саобраћајница", рекао је Мутић и напоменуо да ће се од Сурчина до Новог Београда стизати за пет минута.

Говорећи о обилазници око Београда, министар Момировић је рекао да је то пројекат који се ради већ 30 година и напоменуо да тај пројекат мора да се заврши у наредне три године.

среда, 25. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи