Читај ми!

Почела градња брзе пруге и на делу од Новог Сада до Келебије

Почели су радови на деоници Нови Сад – Келебија у оквиру пројекта брзе пруге Београд–Будимпешта. Председник Александар Вучић поручио је ће брза пруга кроз Србију бити готова за три године.

Симболичним притиском на дугме, почели су радови на новој деоници брзе пруге Београд–Будимпешта.

Председник Александар Вучић изјавио је да ће деоница брзе пруге од Новог Сада до Суботице и границе са Мађарском код Келебије, која је данас почела да се гради, бити завршена пре краја 2024. године и поручио да ће Србија наставити да се развија и мења набоље.

Вучић је рекао да ћемо се већ за два месеца, првом деоницом брзе пругом кроз Србију, од Београда до Новог Сада возити само пола сата.

"Ако не размишљате о будућности, не можете да је имате, рекао је Џон Голсворди", рекао је Вучић.

Истакао је да је наша земља загледана напред и да спремно дочекује будућност, као и да знамо шта све морамо да урадимо да бисмо се потпуно спремили за будућност.

Председник је рекао да је брза пруга веома важна за будућност и да ће бити завршена, од Београда до мађарске границе, за тачно три године.

"За тачно три године имаћемо изграђену брзу пругу до Мађарске, то је пре краја 2024, док ће Мађари своју деоницу од Србије до Будимпеште завршити у првој половини 2025. године. То је сутра, ту, за само три године. Деценијама нисмо знали шта су пристојан воз и пруга и ретко смо користили железницу", нагласио је Вучић.

"Градња брзе пруге значиће и виши стандард за грађане"

Каже да ће градња брзе пруге значити и виши стандард за грађане, веће плате, и значиће бољу будућност за нашу децу.

Како је рекао, брза пруга ће много тога променити у Војводини, где су током деведесетих и двехиљадитих година затворене готово све фабрике. Поручио је да сада треба све то обновити и да сада грађани могу да виде у Новом Саду и Војводини како стално ничу велелепне фабрике.

"Данас смо пожурили и јуримо да то време надокнадимо и претекнемо оне који су пре били успешнији од нас. Хвала Сијарту на мудром говору. Тачно је да се сналазимо и имамо прагматичан и рационалан приступ са Кином и Мађарском, али бих додао да осим таквог приступа осећамо искрено пријатељство и братство са овим народима. Да није било Орбана и Сијарта, не бисмо имали овако добре односе, осећамо много више од прагматичног приступа од којег имамо само интересе", нагласио је Вучић.

Не постоји европски форум на коме Сијарто и Орбан нису најхрабрији у подршци Србији на европском путу у свим областима, додао је Вучић.

Каже да се никада није додворавао пред станицима који припадају великим силама, поготово не у идеолошком смислу.

Вучић је подсетио да је Кина преузела смедеревску железару и РТБ Бор када је Србији у вези с тим предузећима било најтеже, и то захваљујући председнику Кине Си Ђинпингу.

Вучић је рекао да када слуша Петера Сијарта и Виктора Орбана како говоре на међународним скуповима о Србији да је поносан што су нам то комшије и да зна да и када нисмо присутни на неком скупу да ћемо бити заступљени и да ће нас бранити искрено, да ће бити на нашој страни, као што бисмо и ми били на њиховој.

То је пријатељство и оно што смо успели да изградимо у претходних неколико година, додао је Вучић.

За само два сата и пет минута од Новог Сада до Будимпеште

Додао је да ће због брзе пруге грађанима Србије Будимпешта бити ближа од Беча и да ће за само два сата и пет минута моћи да стигну од Новог Сада до Будимпеште.

Вучић је захвалио грађанима што верују у бољу и успешнију Србију и поручио да ће Србија наставити да се мења и да ће сви бити поносни на нашу земљу и веровати у будућност своје деце у Србији.

Каже и да ће у Новом Саду бити изграђена велика и модерна железничка станица за брзу пругу, као и да ће на траси од Новог Сада до мађарске границе бити изграђено укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката.

Вучић и Сијарто су, заједно са другим гостима, одгледали симулацију вожње брзом пругом у којој се воз на делу пруге кретао брзином и већом од 200 километара на сат.

Такође, Кинези су представили макету брзе пруге у пограничном делу између Србије и Мађарске, а Вучић је рекао да ће са српске стране возови на том делу моћи да иду брзином између 120 и 160 километара на сат.

Председнику је представљена и макета кинеског брзог воза.

Пруга Нови Сад – Суботица дуга је 108,2 километра и на тој траси биће изграђено укупно 49 подвожњака, надвожњака и сличних објеката.

Обележавању почетка радова присуствују и амбасадорка Кине у Србији Чен Бо, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, председник Скупштине Војводине Иштван Пастор, председник Покрајинске владе Игор Мировић и градоначелник Новог Сада Милош Вучевић.

Комерцијални уговор о модернизацији и реконструкцији железничке везе између Србије и Мађарске на територији Србије за деоницу Нови Сад – Суботица – државна граница код Келебије, вредан 943 милиона евра 2018. године потписали су Инфраструктура железнице Србије и конзорцијум компанија "Чајна рејлвеј интернешенел" и "Чајна комјуникејшнс констракшн".

Овај пројекат биће финансиран из кредита који је дала кинеска Ексим банка.

Посао изградње пруге за велике брзине на овој деоници обухвата трасу двоколосечне пруге и станице са објектима на прузи, реконструкцију и модернизацију железничких чворова Нови Сад, Врбас и Суботица, денивелацију укрштања пруге са друмским и пешачко-бициклистичким стазама, као и уградњу електротехничке инфраструктуре која омогућава безбедан саобраћај пројектованим брзинама и увођење европског система управљања железничким саобраћајем.

Пројектом је планирана реконструкција девет железничких станица (Нови Сад, Сајлово, Кисач, Степановићево, Змајево, Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица), као и три нове станице са станичним капацитетима (Руменка, Врбас и Ловћенац).

У Врбасу ће бити изграђен и вијадукт дужине 1,6 километара.

Министар Момировић је генералном директору огранка Кинеских железница у Србији Џоу Сину уручио решење о грађевинској дозволи за деоницу Нови Сад – Суботица – Келебија 28. октобра, током званичне посете кинеског министра иностраних послова Ванга Србији.

До марта наредне године требало би да буде пуштена у саобраћај деоница брзе пруге ка Мађарској од Београда до Новог Сада.

На том делу железнице у току су радови на деоницама од Београда до Старе Пазове у дужини од 34,5 километара на којој раде кинеске компаније, као и на релацији Стара Пазова – Нови Сад у дужини од 40,4 километра коју гради руски "РЖД интернешенел".