Читај ми!

Несташица чипова могла би да погура цене "половњака" у Србији

Трговци упозоравају да би у Србији могли да поскупе половни аутомобили. Разлог томе је што купци у Европи и до шест месеци чекају на нове аутомобиле, јер за њихову производњу недостају чипови и полупроводници који се праве у Кини.

Ослањање на кинеске произвођаче чипова многе ће одвести у губитке јер купаца има, а робе не. Појавио се још један апсурд да половна возила коришћена годину дана у Немачкој буду скупља него када су купљена. Аутомобила половњака нема ни за извоз. Листа чекања за нова возила је дуга до пролећа.

"Прошле године пад продаје нових возила је био 26 одсто, што и није тако лоше у односу на земље у окружењу", каже Александра Граовац из Удружења увозника.

У међувремену, почео је Минхенски сајам аутомобила, али на њему скоро да нико не нуди возила на дизел и бензин. Сви који излажу, пребацили су се на електрику која ће до 2030. године у Европи бити обавезна у великим градовима.

За ова возила такође нема чипова, па се и она чекају.

"Ми смо у завршници припрема продаје електричних возила и то ће кренути током овог месеца. Крећемо са моделима еqа и еqc, а од наредне године све премијере које ће бити представљене биће промовисане на нашем тржишту", наводе из "Мерцедеса".

Код нас ће сва ова догађања произвести две ствари. Нестаће добрих и квалитетних половних возила из увоза, а цене половњака ће се повећати за 20-30 одсто, тврде дилери. Већ сада, на царини бележе пад царињења од 30 одсто.