Читај ми!

Пуније касе од путарине – рекордан број возила на ауто-путевима

У понедељак ће се знати да ли ће бити оборен рекорд по броју возила на ауто-путевима од пре две недеље. Оно што је извесно, јесте да се приближавамо резултатима из 2019. године када је до краја летње сезоне ауто-путевима прошло 37,5 милиона возила. У "Путевима Србије" кажу да се годишње бележи раст промета брзим саобраћајницама од четири одсто и да тај проценат расте са сваким новоизграђеним километром.

Једини пад и у путничком и у теретном саобраћају од марта до јуна прошле године, када смо због короне били закључани, већ је надокнађен. Према подацима "Путева Србије", до средине јула кроз нашу земљу је прошло 31 милион и 300 хиљада возила.

"То је у односу на прошлу, дакле на 2020. годину скок од неких 30 одсто а у односу на 2019. скок од 10 одсто. Приход од наплате путарине у овој години, до 18. јула износи 16 милијарди и 350 милиона динара. То је у односу на претходну годину 29 одсто више, а у односу на 2019. годину 28 одсто више", каже Николина Арбутина из "Путева Србије".

Пуније касе од путарине, али корист има целокупна привреда.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић истиче да у структури раста друштвеног производа у првом кварталу грађевина има утицај готово са две трећине.

"Ми смо имали 20 одсто раст грађевине и инфраструктуре у структури БДП-а, а у другом кварталу планирамо да раст буде до чак 40 одсто", наглашава Момировић.

"Сектор услуга се развија дуж коридора"

Поред грађевинарства, кажу у Привредној комори Србије, захваљујући изградњи ауто-путева развија се сектор услуга дуж коридора и много микро и малих фирми у, до јуче, саобраћајно маргинализованим крајевима.

"Генерално све општине у оквиру Србије могу имати економски просперитет захваљујући изградњи тих виталних кључних инфраструктурних пројеката," каже Бојан Станић из Привредне коморе Србије.

Циљ државе је још 1.000 километара ауто-путева и брзих саобраћајница, колико се тренутно гради или је у току њихово пројектовање.

"Не градимо ми ауто-пут да бисмо зарадили паре. Ми градимо ауто-пут да бисмо омогућили економији да дише, да дођу инвеститори, да се људи запосле. Морамо по убрзаном поступку да све ове инвестиције спроведемо да бисмо нашу земљу прикључили развијеним земљама", поручио је министар Момировић.

Гради се од Појата преко Ћићевца до Крушевца. Ради се и код Мрчајеваца, деоница Прељина-Пожега и обилазница око Чачка. Најављује се изградња обилазница око Ужица и Горњег Милановца, а у септембру и брзе саобраћајнице до Лознице и Голупца.

петак, 26. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво