Читај ми!

Назире се крај радова на прузи Београд – Нови Сад, министар каже да ће возови бити "БМВ на пругама"

До краја године требало би да буду завршени радови на две деонице пруге Београд – Нови Сад, укупне дужине 75 километара, а први воз кренуће у фебруару 2022. Министар Томислав Момировић наводи да је важно да се пругом повежу два града која дају 60 одсто бруто домаћег производа Србије.

Перо Потребић станује у Чортановцима, а ради у Београду. Тренутно му одлазак на посао личи на авантуру.

"Устајање у три сата по поноћи. Много пута већином шест километара пешице до Банстола. Обећавали су нам да ће увести неке аутобусе кад је почела да се ради пруга, међутим, ништа", прича Перо.

Сада се крај радова на прузи назире. Од 120 објеката на траси, два најзахтевнија су при крају: тунел код Чортановаца дуг 1,1 километар, и вијадукт ка Сремским Карловцима који прати ток Дунава.

"Реч је о решењу које је јединствено и које је било примерено територији и самом тлу на коме се пруга гради. Овај вијадукт је дугачак три километра, највиши од ових 59 пари стубова колико постоји, највиши је на 28 метара", наводи Ненад Станисављевић из "Инфраструктура железнице Србије".

Пруга је пројектована за брзине од 200 километара на сат, а ресорни министар најављује да ће њоме саобраћати возови произведени у Швајцарској.

"Нисам знао како да пренесем више људима о чему се то ради, па сам рекао, покушао да им објасним на начин да је то као БМВ који постоји на пругама. Фантастичан, прелеп, брз, комфоран. Верујте, ја бих само купио карту да се возим у том возу", истиче министар Томислав Момировић.

Министар је поднео извештај о раду надлежном скупштинском одбору, чија је седница одржана у Чортановцима. Радови на прузи били су главна тема.

Најављено је да ће радови на модернизацији 108 километара од Новог Сада до Суботице и границе са Мађарском почети 1. септембра.