Читај ми!

Завршен један од кључних делова ауто-пута Прељина–Пожега

На траси ауто-пута Прељина–Пожега завршен је тунел Трбушани дужине 278 метара, један од кључних делова потеза од петље у Прељини до тунела Лаз. Траса Прељина–Пожега, дужине 30,9 километара, једна је од најзахтевнијих траса које се тренутно изводе у Србији, са бројним мостовима, надвожњацима и најдужим тунелима у земљи.

Будућа траса ауто-пута Прељина–Пожега јединствено је градилиште у југоисточној Европи, јер и поред веома компликоване структуре, најдужих тунела у Србији и великог броја мостова, кинески извођач ЦЦЦЦ ради у две смене по десет сати да би стигао да у јануару следеће године заврши ауто-пут.

"Морамо хитно да завршимо обилазницу око Чачка. Морамо да наставимо ка Пожеги, врло брзо ћемо ући у радове од Пожеге ка црногорској граници. И мислим да смо показали да то можемо да урадимо, немамо ниједан паркиран багер или камион и ми то морамо да завршимо, јер су грађани ове земље предуго чекали", истиче министар саобраћаја Томислав Момировић.

Трасу је пројектовао саобраћајни институт ЦИП. Пројекат је урађен тако да штеди време и новац, како онима који ће користити ауто-пут, тако и извођачима радова

Пројектант ЦИП-а Невенка Ђокић наводи да се сада на том правцу путује око сат времена, а да ће се путовати 20 минута до пола сата када буди завршен ауто-пут.

Деоница Прељина–Пожега, укупне дужине 30,9 километара, наставак је пројекта изградње ауто-пута Београд–Јужни Јадран.

Скоро трећину трасе на будућем ауто-путу од Прељине до Пожеге чиниће мостови и тунели: три тунела, 35 мостова, 11 надвожњака и три петље. Укупна вредност радова је 450 милиона евра.