Читај ми!

Царине подигле цене половњака за 30 одсто, привлачнији јефтинији нови аутомобили

После примене нових царинских стопа, половна возила су поскупела за 30 одсто. Половни аутомобили су поскупели и у Европској унији, а због пандемије отежано је њихово допремање. Због поскупљења половњака, расте интересовање за куповину јефтинијих нових аутомобила.

Један од продаваца половних аутомобила на Бубањ потоку објашњава да нема времена да 14 дана седи у карантину да би купио неколико аутомобила у Швајцарској. Због тога је, каже, ангажовао рођака који тамо ради да му шаље возила.

Међутим, шлепер путује и до 20 дана, тако да и то отежава промет возила. Примена каталошких цена додатно је поскупела аутомобиле.

Због поскупљења царине од 98 одсто, цена аутомобила сада је виша 30 процената.

"Отприлике ће за возила за која је царина била 400 евра, бити 800 – значи поскупеће за толико", објашњава један од купаца на Бубањ потоку.

Продавци све мање увозе и почињу да се баве другим пословима. Држање ауто-плацева није више тако уносан посао, а купцима поручују да што пре купе возило јер ускоро неће имати шта да пазаре.

"У целој овој причи најбоље пролазе сервиси. Увезено је много неквалитетних возила и сад се појавила ситуација да сервис кошта као пола возила, на примера 'пунто', 'корса' и томе слично."

Нејасна је ситуација са увођењем мерења издувних гасова, па се уместо старијих аутомобила (произведених од 2000. до 2010. године), који су на Западу већ рециклажани материјал, прешло на увоз новијих возила, од 2014. годишта.

Купаца за ову категорију је више, јер је извесније да ће таква возила проћи технички преглед.

Сада коштају од шест до девет хиљада евра и приближили су се цени јефтинијих нових аутомобила, па се купци све чешће одлучују за њих.

То потврђује и податак да је у прва три месеца ове године за осам одсто порасла продаја нових возила физичким лицима.