Читај ми!

Момировић за РТС: Полако подижемо ваздушни саобраћај, уверен сам да ће се летовати као пре пандемије

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић каже за РТС да је претходна година била најгора за ваздушни саобраћај у историји авио-транспорта. Напомиње да је "Ер Србија" преживела и да постаје регионална авио-компанија. Напомиње да је свима "мука од приче о обилазници" и да ће до краја године бити завршена деоница брзе пруге Београд – Нови Сад.

"Година ужаса за ваздушни саобраћај", тако је директор Међународне асоцијације за ваздушни саобраћај дефинисао 2020. годину. Губици се процењују на око 100 милијарди евра. Томислав Момировић је, гостујући у Дневнику РТС-а, рекао да је претходна година била најгора за ваздушни саобраћај у историји авио-транспорта.

"Председник Србије је обезбедио вакцине. Обезбедили смо најефикасније спровођење вакцинације. Морамо да извршимо контраудар према коронавирусу. Морамо да уђемо у једно контролисано опуштање. Кључна ствар су одмори, релаксација. Полако подижемо ваздушни саобраћај. Ми 21. маја крећемо са редовним летовима ка Солуну, данас имате редовне летове ка Атини, а 10. маја креће и Праг, Букурешт, Софија. Морамо да вакцинацију искористимо да што пре стабилизујемо економију, омогућимо људима да путују, да преко лета имамо преко 200 чартер-летова и ка Грчкој и ка Турској, јер људи више не могу да издрже овај режим живота", истиче Момировић.

Према његовим речима, то је већ уговорено.

"Уверен сам да ће људи ове године летовати као пре пандемије. Озбиљно смо се припремили за то, много смо радили на томе. И очекујемо да ћемо довести госте из оних земаља који су радили као и ми, као Израел. Желимо да подигнемо ваздушни саобраћај", напомиње Момировић.

"'Ер Србија' постаје респектабилна регионална компанија" 

Каже да је "Ер Србија" ово преживела.

"Она постаје једна респектабилна регионална компанија. Практично све авио-компаније у региону су банкротирале. 'Ер Србија' је са 65 дестинација, смањила пословање на 27, али не заборавимо ни помоћ коју је она довозила у Србију у најгорим тренуцима прошле године. Ми полако заузимамо тржиште оних компанија које више реално не постоје. Желимо агресивно да наступимо, припремамо се за то. Све ово што радимо, радимо да бисмо излазили као победници. Ми смо као земља са председником Републике на челу, најуспешнији у борби против коронавируса, и то се види на свим пољима", истакао је Момировић.

За почетак ће бити три лета недељно за Солун, додаје, али како улазимо у лето, повећаваће се број летова.

"Желимо да људи осете бенефите вакцинације. Уверен сам да нико у овом тренутку не може да се игра ценама. Било би јако лоше ако би сви фактори на тржишту повећали цене. Наши грађани ће имати предуслове за путовања. Уверен сам да неће бити повећања цена. То би било контрапродуктивно. Морамо да оногућимо релаксацију друштвених процеса који су прилично напети у претходној години услед корона кризе", напомиње Момировић.

Ради се на 12 ауто-путева 

Каже да је свима мука од обилазнице око Београда.

"Овај сектор обилазнице се гради од 1989. године. У завршници смо. Радови се после 30 година завршавају. Милиони евра су се расули у претходним деценијама кроз обилазницу. И мени је мука више од те приче", напомиње Момировић.

Тренутно радимо на 12 ауто-путева, што правно, што грађевински.

"Циљ је да уђемо до краја године у изградњу осам ауто-путева. Ми приводимо крају и завршавамо све. Ако причамо о кашњењу од две недеље или десет дана, после 30 година, о чему ми причамо. Ја мислим да ме ти људи нису продали, вредно раде, ради се у три смене, очекујем да ће врло брзо бити пуштен у рад, тај део од Остружнице до Ибарске магистрале. Видећете брзо, не рачунам неколико недеља као кашњење", каже Момировић.

Не сме се дозволити да Железница послује као у претходним деценијама

Каже да је Србија у самој завршници изградње најбрже пруге у Источној Европи.

"До краја године завршавамо деоницу Београд – Нови Сад. Од Београда до Новог Сада ћете моћи да стигнете за 30 минута. Али то није комплетна тема. Пре неки дан смо причали са представницима синдиката. Морамо да подигнемо стандард запослених. Железничари ако у наредним годинама не буду поносни на то што су у том послу, ако им не подигнемо плате нећемо успети да заокружимо пројекат, и та брза и најмодернија пруга у источној Европи неће бити потпуни успех. Формираћемо радну групу која ће укључити и менаџмент и синдикате. Не смемо да дозволимо да Железница послује као претходних деценија", казао је Момировић.

Додаје да је бесмислено да се улажу милијарде у Железницу, а да железничари примају минималац.

"Уверен сам, држите ме за реч, железничари ће бити поносни на посао и на 'Железнице Србије'", закључио је Момировић.

среда, 18. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи