Читај ми!

Момировић за РТС открива шта је до сада урађено и на којим пројектима се ради

Министар саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре Томислав Момировић изјавио је за Први програм Радио Београда, да су последњих година у Србији покренути значајни и обимни инфраструктурни пројекти који повезују делове Србије, као и Србију са државама у окружењу и целом Европом.

Томислав Момировић каже да су приоритети железнички коридор Београд - Нови Сад, он је део коридора Београд-Будимпешта, и друмски коридор Прељина - Пожега. 

Министар је за емисију "Магазин недељом" Првог програма Радио Београда оценио да су то пројекти који имају добру кадровску структуру и добру динамику извођења радова и објаснио да су преузете обавезе да они буду завршени до краја године, у роковима који су задати и иза којих је стао и председник Републике Александар Вучић, што је посебна обавеза. Осим тога, и сарадња са руским и кинеским партнерима је добра, што је такође важно.

Прецизира да вредност пројеката на којима се ради прелази стотине милиона евра, а самог железничког коридора Београд-Суботица више од две милона евра.

Момировић објашњава да очување макроекономске стабилности и достигнутог економског развоја представља основни циљ инфраструктирних пројеката.

Интенција јесте, каже Момировић, да остваримо економски раст од 6 процената и будемо најбољи у Европи, а то се може постићи изградњом инфраструктуре и обимним јавним инвестицијама.

На којим пројектима се ради

Министар Момировић наглашава да постоји велики број пројеката који се ради, они су обимни, новац је опредељен за те сврхе, а потенцијал задуживања за инфраструктурне пројекте је око 7 милијарди евра.

Део новца ће, наводи Момировић, бити издвојен и за комуналну инфраструктуру која ће бити изграђена по највишим европским стандардима.

Момировић истиче и да сами грађани имају могућност да се увере у користи од инфрасртрукрурних пројеката. Издваја, у том контексту - завшен је Коридор 10, изграђен је ауто-пут Београд-Чачак, на пролеће ће започети изградња деонице од Новог Београда до Сурчина, Прељина-Пожега и затим наставак до границе са Црном Гором, односно до Сарајева.

У том смилсу, министар констатује да су БиХ и Црна Гора, у којима живе и припадници нашег народа, значајни партнери Србије и да ће те путне деонице имати значајну економску улогу, али свакако и у смислу повезивања припрадника нашег народа.

Момировић акцентује и значај пројекта "Мини Шенген", који је у апсолутном сагласју са интенцијама Србије, а у функцији је регионалног повезивања, пре свега економског.

Економска комуникација неће много имати смисла, односно биће отежана, уколико друга страна - на пример БиХ или Црна Гора, не испуни свој део посла у смислу реализације изградње путне инфраструктуре.

О капиталним инвестицијама 

Када је о капиталним инфраструктурним инвестицијама реч, Момировић подсећа да је завршен Коридор 10, као и ауто-пут од Београда до Чачка, реконструисане су пруге од Београда до Ваљева, од Ниша до Димитровграда, у обнову путева уложене су милијарде евра, гради се - као део Коридора Београд - Будимпешта, деоница од Београда до Новог Сада, у току су пробни радови од Новог Сада до Суботице.

Са европским партнерима и кинеским озбиљно се преговара о пројекту брзе пруге од Београда до Ниша.

Почела је пре пар месеци, према речима министра и изградња Моравског коридора који спаја Прељину и Појате - то ће бити најмодернији ауто-пут.

Озбиљно се ради на Фрушкогорском коридору, обилазници око Новог Сада, припреме за ауто- пут Београд - Зрењанин и Зрењанин - Нови Сад су у току. Министар прецизира и да се ради на пројектној и планској документацији за путеве Сомбор - Кикинда, Иверак - Лајковац.

Рума ће постати путно чвориште

Велики значај имаће и ауто пут Ниш-Приштина, у наредном периоду се улази у озбиљан посао на тој деоници која има велики привредни значај. Велику улогу имаће и пут Рума - Шабац - Лозница, ауто-пут Београд - Сарајево, преко Бијељине.

Рума ће постати путно чвориште, у њој се Фрушкогорски коридор укључује на Коридор 10, затим ауто пут Рума - Шабац, ту је и брза саобраћајница од Шапца до Лознице, објашњава Момировић.

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре посебну пажњу посвећује комуналној инфраструктури.

Момировић наводи да ће у наредних 5 година бити завршени пројекти за преко 120 погона за пречишћавање отпадних вода и регионалних депонија. Једним обимним инвестиционим пројектом биће решени проблеми отпадних вода и депонија у 80 процената општина у Србији.

"Пројекти о којима говорим део су плана Србија 2025, то је доказ чврсте политике иза које стоји председик Александар Вучић", истиче Момировић, уз напомену да све што је грађанима обећано мора бити и реализовано.